לראשונה נחתמו הסכמים קיבוציים בחברה לפיתוח עכו העתיקה ונהגי גדות

ההסתדרות, הנהלת החברה לפיתוח עכו העתיקה וועד עובדי החברה חתמו השבוע על הסכם קיבוצי ראשון ופורץ דרך, לראשונה מאז התאגדו עשרות עובדי החברה בהסתדרות. החברה לפיתוח עכו העתיקה הינה חברה ממשלתית שאמונה על פיתוחו והנגשתו של אזור ההיסטורי בעיר העתיקה של עכו. בחברה מועסקים עשרות עובדי בניין ושימור ומנהלי עבודה עליהם חל ההסכם, שיהיה תקף למשך שלוש שנים.

כחלק מההסכם יקבלו העובדים תוספות שכר של שתי דרגות, כאשר עובדים אשר נמצאים כבר בדרגה המקסימלית יזכו לתוספת שכר של 300 שקל. בנוסף יקבלו העובדים מענק חתימה בסך משכורת חודשית אחת, הגדלת ההפרשות לקרן ההשתלמות למקסימום בהתאם לוותק, יום בחירה נוסף בכל שנה, שי לחג פעמיים בשנה בגובה 750 שקל בכל חג.

עוד כחלק מההסכם: כל העובדים יזכו ליום כיף פעם בשנה על חשבון החברה, כל עובד יקבל הפרשה חודשית של 30 שקל לקרן תרבות, דמי כלכלה וביגוד. כמו כן הוסכם כי שכר העובדים בחברה לא יפחת משכר המינימום כפי שיהיה מעת לעת בתוספת של 5%.

נהגי חברת גדות (צילום: גדות)

כמו כן, בבית ההסתדרות בחיפה נחתם השבוע הסכם קיבוצי ראשון לעובדי אגף הנהגים בקבוצת גדות. תוקף ההסכם ארבע שנים והוא משפר את תנאי התעסוקה והרווחה של הנהגים, לרבות שיפורים בשכר בהתאם לוותק, בימי הבראה, ביגוד ועוד. קבוצת גדות פועלת בתחום הניהול והתפעול בשרשרת אספקה של כימיקלים, משרדי ההנהלה ממוקמים בנתניה ולחברה יש מסוף בחיפה.  

בין עיקרי ההסכם: מענק פרישה שיינתן לעובדים שיוצאים לגמלאות, מענק בטיחות ומצוינות אשר יינתן מדי רבעון וייקבע בשיתוף ההנהלה והוועד, העלאה בשיעור דמי ההבראה, קרן השתלמות, מענק חתימה, יום גיבוש שנתי במימון ההנהלה אשר תוכנו ייקבע במשותף עם הוועד ומכסת ימי שמחה.