לראשונה ברשת בתי הקפה: עובדי אחד מסניפי סטארבקס בארה"ב הקימו איגוד

עובדיו של אחד מסניפי סטארבקס במדינת ניו יורק בארה"ב, הצביעו בעד הקמת איגוד העובדים הראשון של הרשת ואתמול (שישי) קיבלו את ההכרה הרשמית. 19 עובדים מתוך סגל של 27 בסניף החברה באלמווד אבניו, באפלו, הצביעו בעד המהלך. כך מסר הבוקר העיתון האמריקאי הקומוניסטי המקוון "פיפלס וורלד".

העובדים החלו להתארגן ולהפגין למען הקמת איגוד עובדים באוגוסט, בעקבות עומס העבודה הקשה. הגורם שיצר את העומס הגדול ביותר על העובדים הוא האפליקציה של החברה, שמאפשרת מספר רב של הזמנות שמגיעות זו אחר זו – ללא פיקוח אדם.

אסיפה ראשונה של עובדי סניף סטארבקס בבאלפו שהתארגנו (צילום: איגוד עובדי סטארבקס)

 

למרות מספר העובדים הקטן בסניף, המהלך צפוי לטלטל את רשת בתי הקפה הבינלאומית ועובדים בסניפים נוספים כבר מתארגנים כדי להצטרף לאיגוד החדש. יצוין שהנהלת סטארבקס עשתה הכל בניסיון לשכנע את העובדים להצביע נגד ההתאגדות, כולל שיגור מנהלים בכירים לסניף. התומכים בהתאגדות התאספו בבאפלו כדי לצפות בספירת הקולות דרך זום, והריעו כאשר נודעה התוצאה.

ההצבעה נערכה על רקע קמפיין נרחב של הנהלת החברה בארבעת החודשים האחרונים לנסות לשכנע את העובדים להצביע נגד. מנהלי החברה ואחד ממייסדיה – האוורד שולץ – הוטסו במיוחד לבאפלו כדי לשכנע את העובדים. הם ערכו פגישות, חלקן אישיות, ושלחו הודעות טקסט שקראו לעובדים להצביע נגד. הצבעה עשויה להוות תקדים עבור רשת בתי הקפה, המחזיקה בקרוב ל-8,000 סניפים ברחבי ארה"ב. כאמור, עובדים של סניפים נוספים בבאפלו, ושל אחד באריזונה, הגישו גם הם בקשות לקיום הצבעה בנושא.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/106113

 

לאתר איגוד עובדי סטארבקס: https://sbworkersunited.org