לא יאומן: ניסנקורן הסכים לדחיית תוספות השכר במגזר הציבורי

 יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ושר האוצר משה כחלון הגיעו אמש (ראשון) להבנות בקשר להסכם להעלאת השכר של עובדי המגזר הציבורי. השניים הסכימו כי שלוש מתוך חמש הפעימות להעלאת הסחר יידחו בכמה חודשים, אך העובדים יקבלו תוספת שכר של 0.25% לפעימה האחרונה, כך שעד סוף שנת 2018 שכרם יעלה ב-7.75% בסך הכול. בניגוד למה שכתוב בהסכם העובדים יקבלו את התוספת האחרונה רק בחודשים הראשונים של 2019.

 

בעת שאיגודים רבים, בתוך ההסתדרות ומחוצה לה הכריזו על מערכה נגד התקציב הניאו-ליברלי וחוק ההסדרים האנטי-דמוקרטי, אמר יו"ר ההסתדרות ניסנקורן כי: "היום הושטנו גלגל הצלה לתקציב המדינה והדבר נעשה מתוך תחושת אחריות עמוקה לעתיד החברה הישראלית". הוא לא התייחס כלל לתוכן התקציב הכולל גזרות אנטי-חברתיות – כגון קיצוץ רוחבי (נוסף!) של 2% מתקציבי המשרדים השונים – וגם לא מסר כל דברי תמיכה במאבקם של המתנגדים לתקציב.

2016-08-08_191447

השר משה כחלון עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני, סליחה… כחלון עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן (צילום: ההסתדרות)

 

מהאוצר נמסר כי מטרה של דחיית תוספת השכר היא לסגור את הבור התקציבי בנוסף לקיצוץ רוחבי נוסף בתקציבי הפעילות והקניות של משרדי הממשלה, שאמור לחסוך הוצאות בהיקף של כ-2 מיליארד שקל. על פי הסיכום מאמש יידחה תשלום תוספות השכר שהובטחו לעובדי המגזר הציבורי. על פי הסכם השכר שנחתם בזמנו, היה אמור שכר עובדי המגזר הציבורי לעלות ב-2017 ב-3 פעימות: בינואר (1.5%), ביוני (1.75%) ובדצמבר (1.5%). לפי הסיכום מאתמול, נדחו שתי הפעימות הראשונות בחצי שנה כל אחת והפעימה השלישית נדחתה למארס 2019 ותגדל ברבע אחוז (1.75%). באוצר אומרים עוד כי הסיכום עם ההסתדרות יאפשר להקטין את ההוצאה התקציבית ב-2017 ב-2 מיליארד שקל.