לאחר שביתות ומחאות: נחתם הסכם קיבוצי ראשון במפעל SCD שבבעלות אלביט ורפא"ל

ההסתדרות, ועד העובדים במפעל(SCD) Semi-Conductor Devices והנהלת החברה חתמו אתמול על הסכם קיבוצי ראשון, שיחול על מאות העובדים שהתאגדו בהסתדרות ביוני 2015. מפעל SCD ממוקם במשגב ועובדיו מייצרים מערכות אלקטרואופטיות (גלאי חישה) ומערכות לייזר לתעשייה הביטחונית ולשוק האזרחי. 50% מהמפעל מצוי בשליטת אלביט ו-50% בשליטת רפא"ל שבבעלות המדינה. יצוין שההסכם נחתם לאחר שנתיים של מחאות, הפגנות ושביתות בדרישה לחתימה על החוזה הקיבוצי.

2017-01-06_155951

הפגנת עובדי SCD מול המפעל בדרישה לחתימה על הסכם קיבוצי (צילום: ההסתדרות)


ההסכם, שתוקפו למשך חמש שנים, כולל מנגנון להעלאת שכר משמעותית לעובדי החברה, לפיו בכל שנה משנות ההסכם – וכן רטרואקטיבית לגבי שנת 2016 – ייהנו העובדים מהעלאת שכר קבועה שתנוע בין 2.5% ל-5%. העלאת השכר תהיה גדולה יותר ככל שהעובד משתכר נמוך יותר. לצד זאת עובדים יקבלו העלאת שכר דיפרנציאלית בגובה של עד 1.5%, שתחולק על ידי הנהלת החברה במהלך שנות ההסכם בהתאם לשיקול דעתה. לרגל החתימה על ההסכם וסיום המו"מ בין הצדדים יקבלו העובדים מענק חד פעמי בגובה של עד 3,000 שקל.


כמו כן, ההסכם מסדיר לראשונה בחברה גם מנגנון לסיום העסקתם של עובדים, בשיתוף הוועד, אנשי מרחב כרמיאל ואנשי איגוד עובדי המתכת, החשמל והאלקטרוניקה, באופן שמספק לעובדים יציבות וביטחון תעסוקתי. לצד זאת הוא גם מסדיר מתן קביעות לעובדים. בנוסף, ההסכם גם מסדיר זכויות נוספות שקיבלו העובדים עד עתה (אולם לא באופן מוסדר), כגון גמול מיוחד על עבודה במשמרות מסוימות, בשבתות ובחגים, תשלום כוננות, גובה השי לחג, קרן השתלמות מהיום הראשון לעבודה, ימי חופשה, השתתפות בארוחות ועוד.