כ"ץ לא רואה אותנו: התאחדות הסטודנטים פתחה בקמפיין נגד שר האוצר

כרזות נתלו במקומות מרכזיים ברחבי הארץ ביומיים האחרונים (שלישי ורביעי) בהן מככב שר האוצר של ממשלת הימין, ישראל כ"ץ. בשלטים, דמותו של כ"ץ נראית כשהוא אוחז במשקפת אטומה, ומתחתיו הכיתוב "ישראל כ"ץ לא רואה אותנו", וההאשטאג "אנחנו המשבר הכלכלי". התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית והאגודות הסטודנטיאליות השונות, עומדות מאחורי הקמפיין נגד המדיניות הניאו-ליברלית של שר האוצר כ"ץ.

כרזה נגד שר האוצר כ"ץ שהוצבה הבוקר בשדרות רוטשילד במרכז תל-אביב (צילום: התאחדות הסטודנטים)

 

מאז התפרצה הקורונה בישראל במרץ, נמצאים הסטודנטים במצב של חוסר וודאות. ורבים מהם, העובדים בעבודות זמניות ובמשרות חלקיות איבדו את עבודתם, כאשר בשיאו של המשבר, דווח שכ-400 אלף צעירים מובטלים בישראל. נכון לחודש יולי מספר הסטודנטים המובטלים עומד על כ-90 אלף, כלומר 27 אחוזי אבטלה בקרב סטודנטים, שרבים מהם מצויים במצוקה כלכלית חמורה, ללא אופק תעסוקתי ועם חשש גדול מהעתיד.

"אתם אולי רואים את ישראל כ"ץ בכל מקום – אבל ישראל כ"ץ פשוט לא רואה אותנו", נכתב בעמוד הפייסבוק של התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, "יצאנו להזכיר לשר האוצר שהצעירים בישראל מחכים שהוא יראה אותם, כי אין שום הסבר אחר להתעלמות מ-350,000 סטודנטים וסטודנטיות." עוד פרסמה ההתאחדות בשבוע שעבר תכנית כלכלית למאבק באבטלת צעירים.

 

על התכנית של התאחדות הסטודנטים למאבק באבטלת הצעירים, בגיליון 33 של "זו הדרך" – עמוד 5:

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/08/G33_2020.pdf