ירוחם: שלוש חברות ועד העובדים באמיליה הושעו לאחר שמחו נגד פיטורים

יו"ר ועד העובדים, ושתי חברות ועד נוספות במפעל אמיליה קוסמטיקס בירוחם קיבלו מכתבי השעיה עד לבירור משמעתי, לאחר שנקטו צעדים ארגוניים כנגד פיטורי 12 עובדים במפעל, וקליטת עובדים חדשים תחתיהם. על כך מסר האתר "דבר ראשון" של ההסתדרות. לאחר שסירבו חברות הוועד לעזוב את המפעל, הורתה ההנהלה לכלל העובדים לסיים את עבודתם ולעזוב. "אנחנו בסכסוך עבודה פתוח, וחשוב להדגיש זאת. לא השבתנו את העובדים הוותיקים – הוצאנו רק עובדים חדשים שנקלטו, למרות שההנהלה אמרה בבית משפט שהיא לא קולטת ולא מתכוונת לקלוט עובדים" אמרה פולה עמר יו"ר ועד העובדים. "עצוב מאוד שככה מתנהגים לעובדים החלשים. אנחנו לא פוחדים אמרנו כבר שגם במחיר שנלך הביתה, צדק יעשה במקום הזה, אי אפשר להשפיל אותנו יותר".

2016-09-17_204144

שביתה באמיליה נגד פיטורים (צילום: דבר ראשון)

 

לדברי עמר, ביומיים האחרונים קיבלו העובדים אשר זומנו לשימועים שנערכו בתחילת השבוע הודעות על סיום עבודתם. במקביל, ממש במשרדים הסמוכים, נקלטו עובדים חדשים למפעל. "לא נותנים לנו כמובן את הרשימה השמית, אבל המפעל קטן ואנחנו רואים את הפנים החדשות. תשעה עובדים שנקלטו לעבודה בזמן שפיטרו את החברים שלנו, זה לא ראוי".

 

פיטורי העובדים באמיליה נדונו בבית הדין לעבודה אשר קבע כי על פי ההסכם הקיבוצי הקיים במפעל, ההנהלה יכולה לבצע פיטוריי צמצום, ואף יכולה לגייס עובדים לתקופת העומס בחגים. אולם בוועד העובדים לא מקבלים את הטענה שמדובר בעובדים זמניים, וטוענים כי לא ייתכן שההנהלה תפטר בטענות של צמצום בשעה שעובדים חדשים מגוייסים למפעל. "כשהם טוענים שמדובר בצמצום – ואנחנו לא רואים צמצום – אין צמצום בהיקף ייצוא, אין צמצום בהיקף קליטת העובדים – יש עבודה" אומרת עמר.