יום עבודה יחד עם תושבים פלסטינים בדרום הר חברון

יום עבודה ביישוב ביר אל-עיד שבדרום הר חברון שתושביו חזרו אליו בהוראת בית המשפט יתקיים מחר, שבת, בהשתתפות פעילי שלום ישראלים. התושבים שבו לבתיהם אך נתקלים מדי יום בנסיונות של המתנחלים והצבא למנוע את שהייתם במקום.
יישוב המערות ביר אל עיד מצוי בין שני מאחזים בלתי חוקיים ואלימים במיוחד: מצפה יאיר וחוות לוציפר (החווה של יעקב טליה). בשנת 1999 תושבי המקום חוו על בשרם את חוויית הגירוש ההמוני של תושבי התחום אותו מכנה הצבא "שטח אש 918". מאחר שהם מצויים בשוליו של "שטח האש" הם הצליחו להישאר במקום עד שנת 2000, אך אז, לאחר תקיפות חוזרות ונשנות מידי מתנחלים ועושי דברם, הם נאלצו לעזוב את הישוב.
לאחרונה, לאחר מאבק משפטי ארוך, הם הורשו לחזור לאזור מגוריהם ולמערותיהם. לפני שבועיים שבו הראשונים שבהם, ומאז שוהות שם מספר משפחות המנסות להקים מחדש את הישוב. עד עתה הם הספיקו להתנסות באלימות מתנחלים, המיידים בהם אבנים, מגרשים את עדריהם, ואף גרמו ביום שישי האחרון למות טלה. גם כוחות הצבא נותנים ידם למאמץ למנוע את חזרתם של התושבים לנחלתם החוקית, ובימים האחרונים הוציאו הנחייה שאמנם מותר לתושבים לשהות במקום, אך אסור להם להשתמש בדרך המגיעה אליו. פעילי שלום ישראלים מבקרים במקום כמעט מדי יום, והם אף הצליחו לארגן שהות רציפה של מתנדבים בינלאומיים וישראלים למשך זמן מה. מחר, שבת יערכו במקום עבודות ניקיון המערות מהן גורשו וסיקול חורבות בתיהם שנהרסו.
לפרטים והסעה טל' 054-6843833 
למידע נוסף על ביר אל עיד והיישובים הסמוכים, ר' דו"ח בצלם: