ח"כ תומא-סלימאן קראה למעונות המפוקחים ולגנים הפרטיים להתאחד מול האוצר ולדרוש פתרונות

בדיון שעלה לטונים גבוהים ושהתקיים אתמול (שני) על פתיחת מסגרות לפעוטות בגילאי לידה עד שלוש, התברר כי לנציגי משרדי הממשלה אין עדיין פתרונות לקראת פתיחת המעונות ביום ראשון הקרוב. מהדיון עולה שנציגת משרד הבריאות המליצה למטפלות בקבוצת סיכון לא להגיע לעבודה במעונות, נציג משרד העבודה והרווחה לא ידע לומר באיזה מתווה יחליטו על אילו ילדים חוזרים ואלו לא ונציג משרד האוצר אמר כי אין פתרון תקציבי מקובל לנושא המעונות הפרטיים.

ח"כ עאידה תומאסלימאן בישיבת ועדת העבודה והרווחה של הכנסת (צילום: זו הדרך)

יו"ר הוועדה, ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת), אמרה בתום הדיון: "אני יוצאת מכאן כפי שנכנסתי אליו. ללא תשובות. שהממשלה לא תתקמצן ותתחיל לספק תשובות. מה שצריך עכשיו זה לפתוח את הכיס ולהפסיק את ההפסדים שנגרמים כתוצאה מהשבתת המשק". עוד היא קראה לכל מסגרות החינוך מגיל 0 ועד 6 להתאגד ולהציב חזית אחידה מול האוצר.

לדיון הוועדה המיוחדת לענייני רווחה ועבודה באסטרטגיות היציאה ממשבר הקורונה באמצעות מסגרות לפעוטות בגילאי לידה עד שלוש נרשמו למעלה מאה מבקשי דיבור באפליקציית הזום, רובם ביקשו להביע מחאה על היעדר תשובות ופתרונות תקציביים, לקראת הפתיחה המתוכננת של המעונות ביום ראשון.

איציק דניאל רכז תעסוקה מאגף התקציבים במשרד האוצר הבטיח שהנושא "ייפתר בשבוע" הבא. "לוחות הזמנים לא תאמו את מה שמצפים" הוסיף. אך אסף וסרצוג ,סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, הסביר כי "אסטרטגיית היציאה צריכה להיות למשק כולו".

היו"ר תומאסלימאן סיכמה את הדיון ואמרה: ״אני קוראת לממשלה להקים ועדה רב מקצועית הכוללת מומחים ובה יהיו חברים כל ראשי הארגונים השונים. לא ניתן להשאיר זאת בידי פקידי הממשלה. אם לא יתנו זמן היערכות סביר לקראת יום ראשון אז אנו מסתכנים שהמשק לא יחזור לפעול. אני לא מבינה איך אפשר להגיד רוצים לחזור לשגרה אבל לא אומרים איך לעשות את זה. הוועדה לרווחה ועבודה קוראת למעונות המפוקחים ולגנים הפרטיים להתאחד מול האוצר ולדרוש פתרונות".

בתום המפגש מסרה יו״ר פורום הגנים הפרטיים, עו״ד קרן אוחנה איוס, כי ״אנחנו שומעים ממשרד האוצר דיבורים כמו חול, ובאמת לא יישאר לנו מה לאכול". מנכ"ל התאחדות מעונות היום הפרטיים בישראל יניב בר אור הוסיף כי ,"משרד האוצר כנראה רוצה לראות דם ברחובות וגננות שיתאבדו, כי אף אחד לא נותן לנו תשובות". הוא הדגיש שיותר מ2,000 גנים כבר הודיעו שלא יפתחו מחדש את הלימודים, "אלפי פעוטות איבדו מסגרת חינוכית".