ח"כ עטאונה: אני שמח על השבת החטופים, אבל אסור לשכוח את משפחת אלזיאדנה

14 ילדים, נשים וגבר ישראלים שוחררו אמש (שני) כחלק מהפעימה השנייה של עסקת החטופים בין ישראל לחמאס, לאחר 51 ימים בשבי. החטופות והחטופים ששוחררו הם: אביגיל עידן (4) מכפר עזה; הגר ברודץ (40) וילדיה עופרי (10), יובל (8) ואוריה (4) מכפר עזה; חן גולדשטיין וילדיה אגם (17) טל (9) וגל (11) מכפר עזה; האחיות דפנה (15) ואלה (8) אליקים מנחל עוז; אלמה אברהם (84) מנחל עוז; אביבה (אדריאן) סיגל (63) מכפר עזה; ורון קריבוי (25) מכרמיאל. כמו כן, שוחררו שלושה עובדי חקלאות תאילנדים: וויצ'יאן טמטונג, סורין גסונגנן ופונסוואן פינאגאלו.

ח"כ יוסף עטאונה (חד"ש) בירך אתמול על החזרת החטופים והוסיף "כל החטופים צריכים לחזור לביתם. עד עתה השתחררו 40 אזרחים מהשבי, ביניהם 22 ילדים ו-17 נשים. מחר ישתחררו עוד 8 ילדים ושלוש נשים. עם השלמת העסקה הראשונה, יש משפחות שיתאחדו שוב. אבל יש כאלה שלא – משפחת אלזיאדנה מרהט היא כזאת".

יצוין שנותרו בשבי החמאס אזרחים ערבים-בדואים תושבי הנגב. יוסף אלזיאדנה, בן 53, אב לשבעה, נחטף עם בתו עאישה בת ה-17 ושני בניו בני 22 ו-18 נחטפו ב-7 באוקטובר בעת עבודתם בעורף עזה. גם קאיד פרחאן אלקאדי, בן 53, נשוי ואב ל-11, נחטף בזמן שעבד בבית אריזה בקיבוץ מגן וסאמר פואד טלאלקה, בן 22 מחורה נחטף בזמן שעבד בקיבוץ ניר עם

גם יו"ר חד"ש-תע"ל, ח"כ איימן עודה, בירך על השבת החטופים: "אני מברך ושמח על שיבת אמהות וילדים לחיק משפחתם. אסור לוותר על החזון לחתירה אמיתית להסכם מדיני שיביא לשלום בין שני העמים. זו הזכות של שני העמים, הישראלי והפלסטיני, לחיות חיים של ביטחון ושמחה בחיק משפחתם. לשם כך לא נוותר עד להבאתו של הסכם מדיני".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/125610