ח"כ כסיף דורש הסברים בעקבות מעצרו הממושך של החוקר האיטלקי-פלסטיני אל-קייסי

ח"כ עופר כסיף (חד"ש) דורש הסברים ממערכת הביטחון בעקבות מעצרו הממושך של החוקר והמתרגם האיטלקי-פלסטיני חאלד אל-קייסי. כך מסר אתמול (חמישי) העיתון הקומוניסטי האיטלקי "איל מניפסטו" היוצא לאור ברומא.  בית המשפט האריך ביום חמישי בשבוע שעבר ב-11 ימים את מעצרו של אל-קייסי הלומד באוניברסיטת ספיינצה ברומא. בשיחה עם כתב העיתון בירושלים מסר ח"כ כסיף שהוא מבקש לבקר את העציר שסיבות מעצרו טרם פורסמו.

מעצרו של אל-קייסי גרם לזעזוע בקרב מרצים וסטודנטים במוסד הוותיק להשכלה גבוהה ו"איל מניפסטו" מסר כי אתמול נערכה הפגנה למענו בעיר מגוריו, גנואה, ומחר צפויות ברחבי המדינה מחאות רבות במסגרת "היום הלאומי למען שחרורו של חאלד אל-קייסי".

אל-קייסי נעצר ב-31 באוגוסט במעבר אלנבי, בדרכו לעמאן, בתום חופשה קצרה אותה בילה עם משפחתו בבית לחם. המעצר המפתיע נערך מול עיניהן הנדהמות של רעייתו, פרנצ'סקה אנטינוצ'י, ובנו בן הארבע, שנאלצו לראותו נאסר באזיקים במהלך ביקורת הדרכונים והמטען ולאחר-מכן שולחו לירדן ללא טלפון, כסף מזומן או כתובות של מכרים.

העילה למעצרו של אל-קייסי לא ידועה, וייתכן שקשורה לפעילותו המחקרית-תיעודית. הוא אחד ממייסדי המרכז הפלסטיני לתיעוד ברומא, הוא אוסף, מתרגם ומפיץ חומרים מההיסטוריה הפלסטינית. אל-קייסי פעיל גם בארגון הנוער הפלסטיני באיטליה.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/124106