ח"כ חנין החרים סיור של ועדת הפנים בכפרים בדואים בנגב

הרשויות המקומיות ובתי הספר בחברה הבדואית בנגב שבתו אתמול (ראשון) במחאה על כך שחברי ועדת הפנים סיירו באזור מבלי להיפגש עם אף נציג ערבי בדואי. שתי הפגנות נערכו בכניסות לרהט וללקיה, שעה שאוטובוס חברי הכנסת עשו את דרכו למקום. בהרט נעצרו שני מפגינים על ידי המשטרה. חבר הכנסת דב חנין (חד"ש), החבר בוועדת הפנים, הודיע מראש כי יחרים את הסיור. במכתב ששלח ליושבת ראש הוועדה, חברת הכנסת מירי רגב (הליכוד) כתב חנין כי "דאגותיי מההשלכות הקשות של קידום חוק פראוור בכנסת הולכות, לצערי, ומתממשות לנגד עינינו. מצער שהגעת הוועדה לנגב לא תהיה, במצב זה, הזדמנות לדיאלוג והידברות עם האנשים שבהם החוק מכוון לעסוק, אלא רק במה לתעמולה חד־צדדית של נציגי הממשלה והתומכים בחוק".

 2013-11-25_205814

יושב ראש המועצה האזורית לכפרים הבלתי מוכרים בנגב, עטיא אל עאסם, אמר כי ביקש להשתתף בסיור יחד נציגים אחרים מהכפרים כדי להביע את עמדות החברה הבדואית, אך נדחה. לדבריו, "אנחנו רגילים ליחס הזה כלפינו. ידענו שהוועדה לא רוצה אותנו בסיור כי הם רוצים לדבר חופשי. אנשי הרשות רוצים לשקר לוועדה ולומר שכולנו מסכימים ורוצים את תוכנית פראוור, לכן לא רצו שנגיע ונפריע לדברי השקר". אל עסאם ציין כי כמה חברי כנסת הציעו לערוך סיור נוסף שבו תשתתף הנהגת החברה הבדואית. עם זאת, הדבר טרם תואם.

ד"ר יעלה רענן, חברת המועצה האזורית לכפרים הבלתי מוכרים בנגב, סיפרה כי "ניסינו להצטרף לסיור ואמרו שהוא מאורגן על ידי גורם שלא רצו לציין את שמו, ומיועד אך ורק לחברי כנסת ונציגי המדינה". היא הוסיפה כי "הרשות הולכת להחליט בלי בדואים איך מייצרים נגב חדש עם כמה שפחות נוכחות בדואית. אנחנו די בטוחים שמתווה פראוור שהוא חוק של נישול והרס יעבור, אבל הסיכוי שהוא ייושם בפועל אפסי".