ח"כ ברכה: מי מגונן על ראש עיריית נצרת עילית

בימים אלה, מתנהל משפטו של ראש עיריית נצרת עילית, הגזען שמעון גפסו (ליכוד), בחשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. בית המשפט הדיחו מכהונת ראש העירייה עוד לפני הבחירות המוניציפאליות האחרונות, אולם לא אסר עליו להתמודד פעם נוספת. רק לאחר שהתברר שנבחר מחדש, הוצא נגדו צו מעצר.

2014-01-06_194306

שמעון גפסו יחד עם שר התחבורה ישראל כץ וראש הממשלה בנימין נתניהו, ספטמבר 2013 (צילום: משרד התחבורה)

"מי הם הגורמים שהתערבו למענו, אם יש כאלה, על מנת לדחות את מעצרו?", שאל יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, בשאילתא שהציג לשר לביטחון פנים בשבוע שעבר. השר השיב, כי מעצרו של גפסו, ב-5 בנובמבר, בוצע מכוח סמכות קצין משטרה, וכי ראש העירייה הובא לבית המשפט בו ביום.

על כך ענה ח"כ ברכה, כי 5 בנובמבר, התאריך בו נעצר גפסו, היה המועד לקיום הסיבוב השני בבחירות לראשות העירייה (סיבוב שלא התקיים בסופו של דבר, שכן גפסו ניצח בסיבוב הראשון). לפי מידע שהגיע אל ח"כ ברכה, המעצר אמור היה להתבצע עוד לפני תאריך זה, אך עוכב כדי שלא להפריע לגפסו להתמודד בבחירות. "יש לעיכוב ריח של התערבות פוליטית", אמר. הוא הזכיר כי רק לפני כמה שבועות, זימנה יו"ר ועדת הפנים, מירי רגב, הנמנית עם מפלגתו של גפסו, דיון אישי לטובתו בוועדת הפנים, דבר אשר עלה לה בנזיפה של ועדת האתיקה של הכנסת.

"אני מאוד מודאג מהערבוב הזה בין תיקים פליליים לבין פוליטיקה", הזהיר ח"כ ברכה. "אני חושב שמפלגת השלטון תיראה טוב יותר – אף שמדיניותה לחלוטין אינה מקובלת עליי – אם היא לא תיתן מטרייה ומחסה לאנשים אשר מואשמים במעשים פליליים".

הידיעה התפרסמה בגיליון השבוע של "זו הדרך"

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2014break/01/G2_2014.pdf