ח"כ אבו מערוף בהפגנה נגד התקציב בי-ם: ללא תכנית למיגור העוני – ממשלה צריכה להיעלם

ח"כ עבדאללה אבו מערוף (חד"ש הרשימה המשותפת) אמר היום (חמישי) בהפגנת הפורום למאבק בעוני מול משרד ראש הממשלה כי התקציב הדושנתי הניאוליברלי נועד להאריך את חיי ממשלת הימין. "ממשלה שלא מציעה תכנית למיגור תופעת העוני, היא ממשלה שצריכה להיעלם", הדגיש. לדבריו, אין זה מתקבל על הדעת שהתקציב אינו כולל התייחסות למיגור העוני המשפיע על עוד ועוד משפחות. "אסור לממשלה להפקיר את אזרחיה לטובת הטייקונים. אנו איתכם, לצידכם ונעשה הכל על מנת שהתקציב הרע הזה לא יעבור", אמר אבו מערוף. יצוין שח"כ אבו מערוף ישתתף בדיון על התקציב במפגש שיתקיים ביום רביעי הקרוב בסניף יפו של חד"ש (פרטים נוספים בפייסבוק, ר' בסוף הידיעה).

2016-08-11_205715

מפגינים נגד הצעת התקציב של הממשלה, הבוקר, בירושלים (צילום: הפורום למאבק בעוני)

הדוברים השונים אמרו הבוקר בהפגנה "אנו דורשים תקציב שרואה אנשים ולכן יצאנו, חברי וחברות הפורום למאבק בעוני למחות מול משרד ראש הממשלה שמציע לנו אותו דבר כמו תמיד". לדבריהם "זהו תקציב עני, תקציב שלא רואה אנשים, ולא רואה אנשים שחיים בעוני. תקציב עני מכל הבחינות". כמו כן בהצעת התקציב אין פתרונות במסגרת ה"דיור ציבורי – זה לא חדש. בשנה האחרונה נבנו רק 600 דירות, כאשר ממתינים כ-29 אלף איש לדיור ציבורי". בעת ההפגנה נערכה ישיבה מיוחדת של הממשלה על מנת לאשר עיקרי הצעת התקציב וחוק ההסדרים לשנים 2018-2017.

יצוין שהמשא ומתן בין ההסתדרות הרפואית ומשרד האוצר הסתיים הלילה (חמישי) ללא הסכמות ועל כן נפתחה הבוקר שביתה בבתי החולים ברחבי הארץ. השביתה כוללת את בתי החולים הציבוריים, הכלליים, הגריאטריים, הפסיכיאטריים והשיקומיים, שעובדים כולם במתכונת שבת וחג. המחאה נערכת בשל טענת הרופאים ולמחסור בתקציבים לקיצור תורים. בית החולים היחיד שיוחרג מהשביתה הוא המרכז הרפואי הדסה בירושלים, שרופאיו שבו לעבודה בשעה 10:00 הבוקר, בעקבות הוראה של השופטת שרה ברוינר ישרזדה מבית הדין האזורי לעבודה בעיר. עוד נקבע כי הנהלת בית החולים ונציגי הסתדרות הרופאים יעדכנו את בית הדין עד השעה 13:00 בהתפתחות המשא ומתן סביב השביתה. גם בית החולים "מעיני הישועה" החרדי לא שבת "בהוראת הרבנים".

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, ציין כי השביתה לא תימשך גם ביום ראשון, בגלל תשעה באב. "המאבק שלנו הוא לא על שכר הרופאים, המאבק הוא על פיתוח מערכת הבריאות, קליטת רופאים חדשים, תקני רופאים, קיצור תורים ושיפור הרפואה", אמר. "חוק ההסדרים השנה ממשיך באותה מגמה של קיצוץ הבריאות לתושבים, אין שום בשורה ואין תוספת תקציבים, מערכת הבריאות בישראל נמצאת כל הזמן בדיאטת רעב. אנחנו צריכים משאבים מספיקים כדי לתת רפואה טובה".

כמו כן, עשרות ראשי רשויות מכל רחבי הארץ הודיעו אתמול (רביעי) כי החליטו לפתוח בהשבתה כללית של כלל השירותים העירוניים, לפני פתיחת שנת הלימודים, ב-31 לאוגוסט. את ההודעה מסרו ראשי הרשויות במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה לאחר ישיבת חירום של הנהלת השלטון המקומי, שהחליטה, לדבריהם, על "פתיחת מאבק נגד שורה של רפורמות פוגעניות וחד צדדיות בחוק ההסדרים". ראשי הרשויות מוחים בייחוד, בעקבות הקיצוצים המתוכננים במערכת החינוך. על כך אמר אמש ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת): "הממשלה הזאת נלחמת נגד הילדים שלנו. היא מתכננת לקצץ מיליארד שקלים מתקציב משרד החינוך. התוצאה: סכנת פיטורים ל-3000 מורים. שעת לימוד שבועית תקוצץ. הפגיעה במערכת החינוך בפריפריה תהיה קשה במיוחד. הם טוענים שאין כסף לחינוך, אז איך יכול להיות שבמקביל הם מורידים את מס החברות, ומשאירים עוד המון כסף בכיס של בעלי ההון והטייקונים?". עוד הדגיש ח"כ חנין: "אלה סדרי העדיפויות האמיתיים של ממשלת נתניהו: נגד התלמידים, נגד המורים, נגד ההורים, נגד הפריפריה ובעד קומץ קטן של משפחות הון, שממשיכות לקבל ולקבל על חשבון כל שאר הציבור".

המפגש ביפו עם ח"כ עבדאללה אבו מערוף על תקציב המדינה וחוק ההסדרים: https://www.facebook.com/events/319580328391285/