חייל הואשם בגניבה בעקבות תלונת בצלם

הפרקליטות הצבאית הגישה אתמול (יום ג') כתב אישום נגד לוחם גבעתי בגין גניבת כסף מפלסטינים. כתב האישום הוגש בעקבות תלונת בצלם על גניבות במהלך חיפוש שערכו חיילים בכפר בית פוריכ שממזרח לשכם, בנובמבר 2008. מעדויות שנגבו מתושבים בבית פוריכ על ידי בצלם, עולה כי ב-18 בנובמבר 2008 לפנות בוקר ערכו חיילים חיפושים במספר בתים בכפר. בשני מקרים, דיווחו פלסטינים לבצלם על היעלמות של כסף מזומן וחפצי ערך במהלך החיפוש.

ח'אלד מליטאת, מסר בעדותו לבצלם כי 500 שקלים וטבעות בשווי כ-300 דינר נעלמו ממגירה. בעקבות פניית הארגון נפתחה חקירת מצ"ח שהובילה להגשת כתב האישום היום.
תושב נוסף, מחמוד נסאסרה, דיווח לבצלם כי החיילים נכנסו לבית משפחתו ולבתים שכנים תוך פיצוץ דלתות הבתים. באחד הארונות שבבית הוסתר ארנק ובו סכומי כסף בשקלים ובדינרים. עם סיום החיפוש מצא נסאסרה את הארנק מחוץ לארון, כשחלק מהכסף שהיה בו, כ-540 דינר, חסר. הוא פנה לאחד החיילים והתריע בפניו על הגניבה, אך החייל ערך בירור קצר ובעקבותיו שלל את טענתו. בעקבות פניית בצלם מסרה הפרקליטות הצבאית לארגון כי נפתחה חקירת מצ"ח גם בפרשה זו. לבצלם לא ידוע על התפתחויות בפרשה.