ועד עובדי רשת מגה דורש להכריז סכסוך עבודה

עובדי רשת מגה הגישו בקשה לאישור הכרזת סכסוך עבודה בחברה, ואף שוקלים לפנות לבית הדין לעבודה, בשל הרעה בתנאי העסקת העובדים. לדברי העובדים, הנהלת מגה החליטה באופן חדצדדי למנוע מהעובדים ימי נופש, מענקים, גיבושים והטבות נוספות שהיו נהוגות בחברה מזה עשרות שנים ומעוגנות בהסכם הקיבוצי ומעסיקה עובדים בחוזים אישיים. עוד נטען כי לצד הפרת ההסכם הקיבוצי, החברה צמצמה את כוחהאדם ויצרה עומס רב על העובדים, עד כדי כך שנמנעת מהם יציאה להפסקות.

2014-11-20_200534

לדברי ועד העובדים, "כל ניסיונות ההידברות של הוועד עם ההנהלה לא הועילו, ההנהלה מסרבת לדון בפגיעה בזכויות העובדים ותנאי העסקתם. חמורה במיוחד העובדה כי ההפרות מבוצעות במהלך משאומתן שנועד להביא לשיפור מצבה של החברה, לאחר שנים רבות בהן לא נחתם הסכם לתוספת שכר".

יו"ר הוועד, אייל אלי, מסר: "המחסור בכוחהאדם מביא למצב אבסורדי ובלתי מתקבל על הדעת, שעובדים לא מורשים לצאת להפסקת. ההנהלה מסרבת להידבר עם העובדים ומתנהלת בחוסר תוםלב. חזרנו עשרות שנים אחורה ולא נסכים להפרת זכויותיהם של העובדים". לדבריו, "ההנהלה אינה פועלת בשיתוףפעולה עם הוועד ולא מתייעצת ומשתפת בדבר תוכניותיה העתידיות, יוצרת מלחמת התשה מול העובדים הוותיקים על מנת שירימו ידיים וילכו הביתה מחוסר ברירה. הרעת תנאי העובדים וההפרות הבוטות של ההסכם הקיבוצי, יחד עם חוסר יכולת הידברות ושיתוףפעולה מצד ההנהלה, אילץ אותנו ללכת על מהלך של הכרזה על סכסוך עבודה".