ועד עובדי משרד החוץ מקפיא את הטיפול בקלפיות הישראלים שהצביעו בחו"ל

ועד עובדי משרד החוץ הודיע אמש (חמישי) כי הוא מקפיא את הטיפול בקלפיות הישראלים שהצביעו בחו"ל, וזאת בתגובה למהלך חד צדדי של האוצר שיפגע במשכורותיהם. מדובר בקולותיהם של העובדים בשירות המדינה הנמצאים כעת בחו"ל, שאמורים להיות מוחזקים עד למועד ספירת הקולות בסוף יום הבחירות.

2019-04-05_174859

קלפיות עם המעטפות הכפולות וההצבעות העובדים בשירות המדינה בחו"ל (צילום: ועדת הבחירות המרכזית)

מהוועד נמסר כי "אלפי מעטפות הצבעה ננעלו במחסן וזאת עד להפסקת הניסיון של האוצר להמציא נהלים ותקנוני עבודה מוזרים ובלתי ריאליים". לדבריהם הוציא האוצר הנחיה לקזז רטרואקטיבית תשלומי ייצוג שניתנו לעובדים בניגוד להסכמות עימם. "אנו קוראים לראש הממשלה, לשר האוצר, לשר החוץ וליו"ר הכנסת להיכנס לעובי הקורה ולממש התחייבויות שניתנו לעובדי שרות החוץ של מדינת ישראל".

לפני כשבוע הצביעו עובדי מדינת ישראל ונציגי המוסדות הלאומיים המשרתים בחו"ל ב-96 נציגיות ישראל ברחבי העולם. בבחירות אלו היו 5,137 בעלי זכות בחירה, ולפי ועדת הבחירות המרכזית אחוז ההצבעה בבחירות עמד על 76%.

הנהלת משרד החוץ פנתה אתמול לפרקליטות לצורך הגשת בקשה לצו מניעה בעקבות החלטת ועדת העובדים להקפיא את העברת הקלפיות בהן הצביעו שליחי המדינה בחו"ל. "הבקשה לצו מניעה מיועדת לאפשר לכלל ציבור שליחי המדינה בחו"ל לממש את זכותו הדמוקרטית להשתתף בבחירות. בנוסף , צעד זה מיועד למנוע מחברי הוועד או כל גורם מטעמם המעכב את העברת הקלפיות לתעודתן מביצועה של עבירה פלילית עליה יצטרכו לתת את הדין", נאמר בהודעת משרד החוץ.