הקומוניסטים בקפריסין עוקבים בדאגה אחר ההתפתחויות בטורקיה לאחר ניסיון ההפיכה

הקומוניסטים בקפריסין עוקבים בדאגה אחר ההתפתחויות הפוליטיות בטורקיה לאחר ניסיון ההפיכה ובסוף השבוע התכנס בניקוסיה הוועד המרכזי של אק"ל (ראשי תיבות של "המפלגה המתקדמת של העם העובד") לדיון מיוחד בנושא. בתום הישיבה פורסמה הודעה לפיה "אק"ל עוקבת בדאגה עמוקה אחרי ההתפתחויות בטורקיה בעקבות ההפיכה שנכשלה ב-15 ביולי. ממשלת ארדוגן, בתואנה של טיהור המרחב הציבורי ותוך כדי טיפול ברוטאלי בחיילים שהשתתפו בהפיכה, דוחפת בהתמדה לציד מכשפות בכל שטחי החיים: בשרות הציבורי, עיתונאים, אקדמאים, איגודים מקצועיים ומפלגות השמאל נתונות לאפליה ורדיפה. המשטר ההורס במו ידיו כל עיקרון דמוקרטי שבשמו, לכאורה, ננקטות פעולות אלה".

2016-07-31_201056

מחאה של צעירים קומוניסטים קפריסאים למען "מדינה קפריסאית פדרלית" של הקהילות היוונית והטורקית, 16 ביולי האחרון (צילום: אק"ל)

עוד הדגישו מנהיגי אק"ל ש"אסור שנסיח את תשומת ליבנו מכך שכמה חברות באיחוד האירופי ובעלי ברית אטלנטיות אחרות של טורקיה היססו לגנות את ההפיכה בזמן התרחשותה. זה מעלה תהיות בקשר לתפקידם של גרומים זרים בהפיכה". כמו כן "נוכחות העם הטורקי ברחובות הייתה גורם מפתח בכישלון ההפיכה. למרות העובדה שהפעולות הקיצוניות של תומכי ארדואן העיבו על כך. העם הטורקי המתקדם התנגד בגלל אמונתו הדמוקרטיות למרות העובדה שהם מתנגדים למדיניות ארדוגן. בין כוחות אלה יש לציין את הכורדים, הקומוניסטים, התנועות המתקדמות, האינטלקטואלים ועוד. רבים מחוגים אלה היו עכשיו מטרה לדיכוי של ממשלת ארדואן שנצלה את ההזדמנות להשתיק את הקולות המתנגדים הרבים בטורקיה".