הקומבינה של נתניהו וגנץ: ממשלת שיתוק – יש משבר ואין תקציב

הקומבינה שהושגה אמש (שני) בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לרה"מ הרזרבי בני גנץ היא רק הפסקת אש בקרב שסופו ידוע מראש: נגזר גורלה של ממשלת הימין ודינה ליפול – במוקדם או במאוחר. זו אינה "ממשלת אחדות", כפי שהצהירו מולידיה לפני שלושה חודשים – זו ממשלת שיתוק. זו ממשלה הנגועה בשחיתות ושאינה מתפקדת מול אסון שגובה קורבנות רבים; רבבות ברחובות דורשים את הסתלקותה; והיא מעסיקה עצמה בריבים איןסופיים על כבוד, כוח וכסף (ע"ע יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר מהליכוד) בין הפוליטיקאים של הממסד, שאינם מסוגלים לפתור את בעיות היסוד.

חשוב להבין: הקומבינה נעשתה על חשבוננו, האזרחים. העובדה שאין תקציב חדש ושאין דיונים על התקציב, היקפו ויעדיו, מעניקה כוח רב לממשלת הימין להמשיך במדיניותה הקפיטליסטית הניאוליברלית. הדיון האחרון בנושא התקציב ומטרותיו נערך במהלך 2017, ואם נתניהו יקדים את הבחירות (והוא אכן יקדים אותן!), גם בשנה הקרובה תוסיף ישראל, המתמודדת עם משבר כלכלי, חברתי ובריאותי ללא תקדים, להתנהל על פי אותו "תקציב המשכי".

אתמול, בסופו של יום הדיונים( במהלכו תקפו נתניהו וגנץ זה את זה בחריפות עד לרקיחת הקומבינה, סיכמה ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת): "חיברו את החולה למכונת הנשמה, אבל ריח הבחירות עדיין נודף ממנו. הקואליציה תמשיך לטרלל את הציבור ואת עצמה. זה לא פתרון וזו לא ממשלה. אנו, הציבור, נשלם את המחיר". המענה למבוי הסתום נמצא במחאה בבלפור.

סרטון דבריה של ח"כ עאידה תומאסלימאן, אמש, במליאת הכנסת:

https://www.facebook.com/aidatuma/videos/1490503587826993/

סרטון דבריו של ח"כ יוסף ג'בארין, אמש, במליאת הכנסת:

https://www.facebook.com/hadash.org.il/videos/310658563342496/