הפגנה בתל-אביב בעקבות רצח התינוק בדומא והנערה בירושלים

תחת הכותרת "לא נותנים להם להתחמק", תיערך הפגנה בתלאביב ביום חמישי הקרוב, בעקבות רצח התינוק בדומא והנערה בירושלים. מארגני ההפגנה מסרו "נערה בת 16 שנדקרה למוות במצעד הגאווה בירושלים. חמישה צועדים נוספים שנדקרו. זה המחיר של ההומופוביה וההסתה. תינוק פלסטיני, בן שנה וחצי, שנשרף למוות בכפר דומא. משפחתו שנפצעה קשה. זה המחיר של הגזענות והכיבוש. אסור לתת להם להתחמק מזה. לא נסתפק בגינויים. אנחנו דורשים פעולה, אנחנו דורשים שינוי אמיתי"

2015-08-03_233432
"
ביום חמישי, 6 באוגוסט, בשעה 19:00, נתכנס להפגנת זעם נגד מי שמסיתים נגדנו ומתירים את דמנו. נצא מכיכר רבין אל מצודת זאב, מטה מפלגת השלטון. נהיה שם ביחד – ערבים ויהודים, חברות וחברי הקהילה הגאה, וכל מי שנפגע מהאלימות שלהם". יצוין שעם פרסום דבר מותה של בנקי מסר אמש ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת): "שירה בנקי. רק בת 16. נרצחה בפיגוע דקירה הומופובי במצעד הגאווה בירושלים. סוף מזעזע לחיים צעירים שנקטעו בגלל הסתה ושנאה. אבל זה לא הסוף. אסור שזה יהיה הסוף. עכשיו הזמן של כולנו להתייצב מול ההומופוביה והגזענות. עכשיו הזמן להפסיק להפנות מבט הצידה מהתופעות הנוראות האלה, ולהשמיע קול ברור למען צדק ושוויון: ברשתות החברתיות, בכנסת, בתקשורת, ברחוב, בכל מקום. הזמן לעשות את זה הוא עכשיו. ומי שיעשו את זה הם אנחנו".

איגי, ארגון הנוער הגאה, מסר אף הוא אמש "הארגון מרכין ראשו עם משפחתה של שירה בנקי בת ה-16 שנפטרה הערב מפצעיה בעקבות פיגוע הדקירה שהתרחש במצעד הגאווה בירושלים ביום חמישי האחרון. בנוסף, פותח הארגון בצו השעה, את מוקדי התמיכה ומועדוני הנוער שלו ברחבי הארץ, אשר יהיו מאוישים על ידי המדריכים והעובדים הסוציאליים על מנת לקלוט כל בן ובת נוער אשר זקוקים לתמיכה". רן לייבל ומנדי מיכאלי, מנכ"לי הארגון הוסיפו: "אין מספיק מילים שיתארו את תחושת הכאב לאור פטירתה של שירה. ליבנו כעת עם המשפחה ואנחנו מבטיחים שדמה לא יהיה הפקר. אנחנו מפעילים ברגעים אלה מוקדי תמיכה לבני הנוער הזקוקים לאוזן קשבת. מוקדי התמיכה יהיו מאוישים על ידי מדריכי הארגון והעובדים הסוציאליים. אנו קוראים לכל נער ונערה הזקוקים לכך לפנות אלינו ולא להישאר לבד".

איגי, ארגון הנוער הגאה עושה לילות כימים כדי לספק לנוער הגאה מרחב בטוח בפעילויות ברחבי הארץ ולתת מענה חברתי וחינוכי לקבוצה מופלית ומודרת זו. כאלפיים חניכים וחניכות מגיעים מדי שבוע לפעולות בקבוצות השונות, ועוד כשלושת אלפים משתמשים גולשים בפורומים האינטרנטיים של הארגון. לצד זאת, מפעיל איגי את תוכנית ניר לחינוך נגד להט"בופוביה בעשרים מסגרות חינוכיות פורמאליות ובלתי פורמאליות. איגי משמש למעשה הארגון המייצג של כלל בני ובנות הנוער הלהט"ב בישראל, וזאת לאור הימצאותו בשטח, ההיכרות, הניסיון, והתמקצעות הארגון בבעיות הייחודיות לאוכלוסייה זו.

ההפגנה בתלאביב בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/1634184020132323