הפגינו מול בית המשפט בירושלים נגד גירוש משפחות פלסטיניות משייח' ג'ראח

עשרות פעילים הפגינו הבוקר (שלישי), ובהם חברי חד"ש ומק"י,  מול בית המשפט המחוזי בירושלים שדן בערעור שהגישו ארבע משפחות משכונת שייח' ג'ראח הפלסטינית, שבית משפט השלום פסק שעליהן לפנות את ביתן. המשפחות כוללות 27 נפשות, בהן תשעה ילדים. הפעילים מסרו ש"פסיקה לרעת הפלסטינים עלולה להשפיע על עשרות תושבים נוספים שנגדם יש תביעות פינוי. ארגוני הימין הקיצוני פועלים להשתלט על בתים של משפחות פלסטיניות במטרה לייהד את מזרח ירושלים שתחת כיבוש. גם הבוקר התייצבנו בסולידריות עם המשפחות ונגד המדיניות הגזענית בשירות חזון משיחי.
השכנים שלנו בסכנה, חייבים לעצור את הגירוש ואת הכיבוש".

פעילים מפגינים הבוקר נגד גירוש המשפחות הפלסטיניות בשייח' ג'ראח (צילום: שלום עכשיו)

 

יצוין שיותר מ-80 חברי פרלמנט מבריטניה קראו אתמול לשר החוץ הבריטי ללחוץ על ישראל למנוע את פינויין של משפחות פלסטיניות במזרח ירושלים על ידי ארגוני מתנחלים. במכתב ששלחו לשר, כתבו חברי הפרלמנט כי לנוכח "הממדים העצומים של הנישול המתוכנן, מילים דיפלומטיות אינן מספיקות". הם דרשו כי ממשלת בריטניה תבהיר לממשלת ישראל שהיחסים בין המדינות לא יוכלו להימשך כהרגלם אם הפינוי יתבצע, וכי "כל האמצעים צריכים להילקח בחשבון". בין החותמים על המכתב חמישה חברי פרלמנט מהמפלגה השמרנית, ממפלגתו של ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון.

המכתב נשלח לאחר שורה ארוכה של פסקי דין שהתקבלו בחודשים האחרונים נגד משפחות פלסטיניות שייאלצו להתפנות מביתן לטובת ארגוני מתנחלים, בראשם עטרת כהנים וחברת שמעון הצדיק. המחוקקים הבריטים ציינו במכתבם כי פינוי הפלסטינים מהווה הפרה בוטה של החוק הבינלאומי וכי בריטניה מחוייבת לפעול כדי למנוע אותו. לפסיקת בית המשפט המחוזי, כותבים חברי הפרלמנט, יכולות להיות תוצאות "הרות אסון על חייהם של רבים".