הפגינו בירושלים בעקבות הצתת המבנה של הכנסייה בהר ציון

עשרות פעילי פורום "תג מאיר", הפועל נגד פעולות "תג מחיר" של הימין הקיצוני והמתנחלים, השתתפו בהפגנה אמש (חמישי) בסמוך לבית התפילה הנוצרי שהוצת אתמול בסמוך לשער יפו שבעיר העתיקה שבירושלים. המפגינים ממחו על פגיעה ב-40 בתי תפילה מוסלמים ונוצרים מאז דצמבר 2009 וטוענים כי מעולם לא הוגש כתב אישום נגד חשודים בפעולות אלו. יו"ר "תג מאיר", גדי גבריהו אמר בהפגנה כי "מדינה שמאפשרת לחלל בה 40 בתי תפילה מוסלמים ונוצרים איננה מדינה יהודית".

2015-02-27_202531

הר ציון הוא אחד המקומות המועדים ביותר לפורענות מבחינת פעילי תג מחיר. בשנתיים האחרונות אירוע באזור הזה עשרות מקרים של פשעי שנאה וגזענות מסוגים שונים: תקיפות ויריקות נגד אנשי דת נוצריים, ריסוס כתובות נאצה, ניקוב צמיגי מכוניות, חילול קברים, ניתוץ מצבות ועוד. במאי השנה היתה הצתה בכנסייה סמוכה, זמן קצר לאחר שהאפיפיור פרנציסקוס סיים את ביקורו במקום. ב-2013 ניפצו אלמונים אריחי קרמיקה ארמנית במתחם קבר דוד ובכך השחיתו לעד את השלב המוסלמי של המבנה. באותה שנה ניפצו אלמונים מצבות בבית הקברות הפרוטסטנטי שבהר ציון.

יצוין שביום רביעי בלילה הוצת מסגד סמוך לבית לחם. לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית, ופא, מתנחלים הציתו את המסגד וריססו עליו כתובות כמו "רוצים גאולת ציון" ו-"נקמה". עוד מסרה סוכנות הידיעות הפלסטינית מען כי באותו יום נעקרו 200 שתילי זית שניטעו לפני כחודש בוואדי סוויד, ליד ההתנחלות סוסיא שבדרום הר חברון. עוד נמסר כי פלסטינים תושבי כפר עוריף, סמוך להתנחלות יצהר, דיווחו אתמול על כתובות שרוססו ככל הנראה במהלך הלילה על מבנה ציבורי בכפר. על פי הדיווח, נכתב על המבנה "מוות לערבים".

תג מאיר בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/tagmeir