העובדים המתבצרים במפעל אמיליה שבירוחם ערכו קבלת שבת

עשרות מעובדי המפעל "אמיליה קוסמטיקס" בירוחם מתבצרים מאז יום רביעי בתוך המפעל ערכו אמש (שישי) קבלת שבת באוהל שהוקם במקום. העובדים שובתים בשל החלטת ההנהלה לפטר 30 עובדים, רובם נשים, מתוך כ־250 המועסקים במפעל, המייצר מוצרי קוסמטיקה עבור חברת קרלייןכל 30 העובדים המיועדים לפיטורים קיבלו מכתבי זימון לשימוע.

2016-07-16_220531

שר האוצר, משה כחלון וראש המועצה מיכאל ביטון בעת ביקור בירוחם (צילום: מועצת ירוחם)

בירוחם גברו המחאות נגד ראש המועצה, מיכאל ביטון, על כך שלא הגיע למפעל כדי לחזק את ידיהם של תושבי עירו המתבצרים. ביטון פרסם אתמול פוסט בפייסבוק לפיו "ניסינו בשנה האחרונה לנהל זאת בהסכמות ושיח.לצערנו ההנהלה ביצעה צעד חד צדדי של הוצאת מכתבים לשימוע לפני פיטורין של מעל 20 עובדים. בצדק ובנחישות סגרו העובדים את המפעל. על מעשים חד צדדיים מקבלים מענה חד צדדי". לדבריו הוא שוחח עם שר האוצר, משה כחלון, ש"הציע בשם הממשלה חבילת סיוע ורעיונות מצוינים".

אך ביטון גם מחת ביקורת על ראש הממשלה ושר הכלכלה, בנימין נתניהו כי"לצערי אני לא רואה את מנכ"ל משרד הכלכלה מתערב ופועל בעניין שהרי זאת חובתו ואחריותו הישירה". ועוד האשים ביטון את בעלי המפעל, משפחת פלר בכל שרוקנה את המפעל לאחר רכישתו. "בצעד חסר אחריות ובצעד של מימוש רווחים מיידי על חשבון שיעבוד חוסנו הכלכלי העתידי של המפעל נמכרו מותגיו המוצלחים קרליין נטורל פורמולה סקין גארד ועוד רבים אחרים לחברת סנו בעשרות מיליוני שקל בתשלום מיידי.תוך התחיייבות סנו להמשיך לייצר במפעל לפחות במהלך חמש שנים מיום מכירת המותגים .חלפו חמש שנים. המפעל איבד רווחיות ואיבד דרגות חופש לייצר ולהנהלה יש אחריות מלאה למהלך זה".