העובדים ברשות השידור ובתאגיד ישלמו את מחיר הקומבינה של ביבי וכחלון; עיתונאים מחו ויפגינו שוב במוצ"ש

העובדים ישלמו את מחיר "מתווה הפשרה" שהושג היום (חמישי) בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון ושגובש בתיווכו הפעיל של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על פי המתווה כל תחום החדשות והאקטואליה לא יתבצע במסגרת הקיימת של התאגיד החדש, שכבר גייס לצורך העניין עיתונאים ומנהלים, אלא תקום "חברת חדשות ואקטואליה" חדשה בתוך התאגיד עם הנהלה ומועצה נפרדת – בדומה לחברות החדשות של הערוצים המסחריים 2 ו-10. סוכם כי חלק מהעיתונאים והמנהלים של חברת החדשות יגיעו מרשות השידור וחלק מהתאגיד החדש – כלומר לא כל העיתונאים שגויסו זה מכבר לתאגיד החדש יישארו בו ועובדים ברשות השידור יפוטרו אף הם.

יצוין שכמאה מעובדי תאגיד השידור הציבורי הפגינו אחר הצהריים בקריית הממשלה בתל אביב בעת שנערכה מסיבת עיתונאים של השר כחלון, בנושא הפשרה עם ראש הממשלה בנושא הקמת התאגיד. המפגינים קראו "כחלון כחלון רד לכאן" ו"הציבור דורש עיתונות חופשית". בתום ההפגנה הם חסמו את צומת עזריאלי הסמוך למקום ופונו על ידי המשטרה.

2017-03-30_210741

הפגנת עובדי רשות השידור, השבוע, מול משרד ראש הממשלה בירושלים (צילום: ועד עובדים)

בעקבות הקומבינה של נתניהו וכחלון, ארגון העיתונאים של ההסתדרות קרא לחבריו להפגין שוב במוצ"ש הקרוב בתלאביב. בהודעה שנמסר נאמר "בשבת הקרובה נתכנס מול קריית הממשלה למחות נגד הניסיונות של הממשלה והעומד בראשה לפקח על פעולתם החופשית של עיתונאים, להטיל עליהם מורא ולעצב כרצונם את המבנה של גופי התקשורת המרכזיים. בפרט, ניסיונות ההתערבות הבוטים בשידור הציבורי הם כאלה שאסור לתת להם לקרות. כולנו נגיע למחות נגד הניסיונות המושחתים של הממשלה להשתלט על העיתונות החופשית והשידור הציבורי, תוך זלזול במאות מיליוני שקלים של הציבור והתעללות מתמשכת ביותר מאלף עובדים בתאגיד וברשות השידור. אנו קוראים לעיתונאים, יוצרים, ארגונים חברתיים וכל אזרח שאכפת לו להצטרף אלינו". כאמור, ההפגנה תתקיים במוצ"ש 1 באפריל בקרית הממשלה שבצומת עזריאלי מהשעה 20:00 ועד למחרת, יום ראשון בשעה 10:00.

המועמדת לראשות ההסתדרות, ח"כ שלי יחימוביץ', התייחסה הערב למתווה ואמרה "מדינה שלמה מוכת בעיות ביטחוניות וחברתיות מיטלטלת באופן מופקר בין גחמותיו המשונות של ראש ממשלה. זאת, תוך בזיון בית משפט, שאסר עליו לעסוק בענייני תקשורת. ההסכם הוא יצור כלאיים עקום, שכל תכליתו לאפשר שליטה של נתניהו על שידורי החדשות. ומי שמשלמים את המחיר הם פעם עובדי רשות השידור ופעם עובדי התאגיד שפרנסת משפחותיהם ועתידם משמשים כלי במשחק ציני, והם מופקרים לנפשם באין מגן. טוב לא יצא מזה".

הפגנת העיתונאים במוצ"ש בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/events/410013556041305