הסתיימה השביתה במכון הטכנולוגי בחולון; עובדי רשות השידור מחו נגד ניסנקורן

לאחר ארבעה שבועות שביתה, הבוקר (ראשון) שבו לעבודה הסדירה המרצים מן החוץ במכון הטכנולוגי בחולון. זאת לאחר שביום שישי הם קיימו אסיפת עובדים והצביעו בהצבעה דמוקרטית על מתווה ההבנות שסיים את שביתה. נמסר כי "בתקנון כוח לעובדים מעוגנות הצבעות כלליות לקבלת החלטות דרמטיות לדוגמא לפני חתימה על הסכם קיבוצי ההסכמות מובאות להצבעה בפני אסיפת עובדים, וכן גם במקרים של חזרה משביתה כללית ללא הגבלת זמן. הצבעות אלו משמעותיות ומסייעות לנו כארגון לדעת שהעובדים בקיאים בפרטי ההסכם וכל אחד מהם גם אישר אותו".

2017-03-26_220056

מארגון הסגל הזוטר נמסר כי "על פי הסכם הבנות עליו חתמנו יחד עם הנהלת המכון, יתבסס ההסכם הקיבוצי על ההסכם שנחתם במכללה האקדמית של תל אביביפו, בהתאמות נדרשות למכון. נמשיך לנהל משא ומתן על הנושאים שנותרו, אולם רוב הנושאים שהיו במחלוקת נפתרו לשביעות רצון העובדים. העובדים הצביעו ברוב מכריע בעד קבלת המתווה והפסקת השביתה".

במסגרת ההבנות סוכם גם כי שעות הלימוד תושלמנה, ובהתאם לכך לא יידרש ניכוי משכר המרצים בגין השביתה שהתקיימה מאז תחילת סמסטר ב'. ועוד "הישג זה לא היה אפשרי ללא מחויבותם העמוקה של המרצים למאבק ועמידתם העיקשת על זכויותיהם. אנו מבקשים להודות לכל אחד ואחת מכם. בשבועות הקרובים נמשיך לעמוד בקשר שוטף, נסביר את פרטי המתווה המתגבש, ונעדכן בכל התקדמות. אנו מודים גם לסטודנטים שתמכו וסייעו".

נמשכות המחאות של עובדי רשות השידור נגד הסגירה. אתמול (שבת) עובדי רשות השידור באו לאירוע "שבתתרבות" בעפולה והתפרצו בקריאות לדבריו של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. לדבריהם "ראש הממשלה כבר מבין שהחוק לסגירת רשות השידור והקמת התאגיד היה טעות, יש גם שרים שמודים בכך, ורק יו"ר ההסתדרות אינו מבין זאת ושולח 1,500 עובדים הביתה".

בתום האירוע נפגש ניסנקורן עם העובדים ואמר כי אם לא תהיה התקדמות השבוע בעניינם, יחריף במידה ניכרת את הצעדים הארגוניים שההסתדרות נוקטת בגופים שונים. עוד אמר כי ידאג לכך שיותר עובדים מתחת לגיל 50 ייקלטו לעבודה בתאגיד. יצוין שעובדי רשות השידור בצפון ערכו ביום שישי בערב "קבלת שבת מחאתית" מול ביתו של שר האוצר משה כחלון בחיפה. כמו כן, אמש, הפגינו כ-200 עובדים ובני משפחותיהם ליד ביתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ברחוב בלפור בירושלים.