הסתדרות המורים הכריזה סכסוך עבודה במכללות להכשרת עובדי הוראה

הסתדרות המורים הכריזה השבוע על סכסוך עבודה במכללות להכשרת עובדי הוראה. בין נימוקי ההכרזה: "פגיעה חד צדדית מתוכננת בתנאי העסקתם של עובדי ההוראה במכללות להכשרת עובדי הוראה וביצוע שינויים חד צדדים בתנאי עבודתם ואי סיום וסחבת משא ומתן לשיפור תנאי עבודתם של עובדי הוראה במכללות להכשרת עובדי הוראה". מהסתדרות המורים נמסר כי "ממשלת ישראל יוצרת סחבת בלתי הגיונית במו"מ ופוגעת בתנאי העסקתם של המרצים במכללות להכשרת עובדי הוראה. הסתדרות המורים לא תסכים להמשיך בדרך זו ותנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה עד לכדי שביתה החל מיום 8 ביוני".

 2014-05-22_194836

יו"ר ארגון הסגל האקדמי במכללות להכשרת עובדי הוראה, נחמה רבנר, הדגישה: "החל משנת 2009 לא נחתם הסכם עבודה חדש עם הסגל האקדמאי במכללות לעובדי הוראה שהם חלק בלתי נפרד מההסכם הקיבוצי של עובדי ההוראה, וכל הניסיונות להגיע להסכם מותאם למרצים במכללות האקדמאיות לחינוך נדחה על ידי המדינה". 

גם בבתי הספר תיכוניים המצב אינו שקט. בחוזר שנשלח השבוע למורים העליסודיים נאמר כי "בשבועות האחרונים, הוציאה מנהלת כ"א במשרד החינוך, הגב' תמי יהושע, מכתב לכל מורה המועסק במערכת החינוך בשעות מעל משרה ולפיו עליו לקחת בחשבון שבשנה"ל הבאה הוא יועסק בהיקף של משרה אחת בלבד". על כך הגיב יו"ר ארגון המורים העליסודיים, רן ארז: "מכתב זה אינו חוקי ויצר תסיסה מיותרת במערכת החינוך. פנינו למנכ"לית המשרד שאמרה שהמכתב יתוקן, אך טרם התקבל מכתב מתקן". לדבריו ארגון המורים "יטפל בכל מקרה בו יבוצע צמצום משרה שרירותי או ייפגעו תנאי העבודה של המורים."

מסמך הכרזת סכסוך עבודה של הסתדרות המורים:

http://www.itu.org.il/_Uploads/dbsAttachedFiles/colle.pdf