הסכם קיבוצי ראשון בפי גלילות מאז ההפרטה

הסכם קיבוצי ראשון בחברת פי גלילות, מאז ההפרטה ב-2007, נחתם היום (ראשון) בין הסתדרות לקבוצת דלק שבבעלות יצחק תשובה. 40 עובדי מסופי ניפוק הדלקים בבאר שבע, ירושלים, אשדוד וחיפה יקבלו תוספות שכר של 450 שקל, תוספות על משמרות מיוחדות ועוד. החברה מעניקה שירותי אחסון אספקת דלקים לחברות רבות, בהן חברות הדלק, משרד הביטחון, חברת החשמל ועוד.

2014-08-17_180545

ההסכם קובע כי תוספות השכר יינתנו בשלוש פעימות. בנוסף, העובדים יהיוזכאים לגמולים מיוחדים על משמרות מיוחדות וקריאות פתע. בין היתר, יקבלו העובדים תוספת של 160% על כל שעת עבודה ביום שישי, תעריף של 150% על קריאת פתע ותעריפים שונים למשמרות לילה ומשמרות אחרות, תוך התייחסות למאפיינים הייחודיים של כל אחד מהמסופים. ההסכם קובע גם הגבלה על שינויים זמניים בשעות המשמרת, כאשר כל חריגהמהמגבלות תזכה אותם בתגמול נוסף של 25% לכל שעת עבודה. אם ההנהלה תרצה לבצעשינוי קבוע בסדרי המשמרות, היא תידרש לעשותו בהסכמה עם העובדים. בהיעדרהסכמה, יובא העניין לבורר חיצוני.

בנוסף מגדיר ההסכם תקופה של שנה לקבלת קביעות, המעניקה הגנה מוגברת מפני פיטורים וזכאות לקרן השתלמות לאחר השלמת 5 שנות ותק. בנוסף החברה התחייבה להעניק לעובדים ארוחות מסובסדות ושי לחג על סך 400 שקל לכל חג ובסך הכל 800 שקל בשנה.