הסטודנטים לפיזיותרפיה הפגינו בת"א והקימו מאהל מחאה מול ביתו של השר פירון

שביתת הסטודנטים לפיזיותרפיה נכנסה היום (שלישי) ליומה ה-13. הסטודנטים החילטו להחריף את מאבקם על איכות הכשרתם והפגינו בשעות הצהריים בתל-אביב מהקריה אל מטה משרד החינוך בעיר ביד אליהו. עוד הם הקימו ביום ראשון בשעות אחה"צ מאהל מחאה בישוב אורנית מול ביתו של שר החינוך, ויו"ר המועצה להשכלה גבוהה, שי פירון. ההחלטה התקבלה לאחר שביום רביעי שעבר נפגשו נציגי הסטודנטים עם השר אולם הפגישה הסתיימה ללא תוצאות.

 2014-04-01_215955

סטודנטים מפגינים מול ביתו של השר פירון (צילום: מטה המאבק)

שר החינוך יצא מביתו וניסה להפיס את דעתם של הסטודנטים אולם האחרונים נחושים להמשיך במאבקם. "השר אמנם הביע אמפתיה למאבק שלנו והתחייב לבדוק את הנושא אבל התשובות האלה לא מספקות אותנו", נמסר. במכתב חריף ששיגרו בשבוע שעבר הסטודנטים לשר החינוך נכתב: "מאבקנו הוא מאבק שנועד לשמור על בריאותם של אזרחי ישראל. איננו מבקשים הטבות, אנו מבקשים להיות מקצועיים. ההכשרה הינה שלב קריטי בהפיכתנו לאנשי מקצוע מעולים שידעו לתת טיפול משקם לכל פונה". הסטודנטים פנו לפירון וכתבו "אדוני השר, האחריות על מצב מערכת ההשכלה הגבוהה היא עליך. האחריות על קריסת לימודי הפיזיותרפיה תירשם על שמך. אתה הוא שמאפשר את זילות המקצוע… אתה הוא זה שפוגע בבריאותם של אזרחי ישראל ומייצר בכייה לדורות!".

הסטודנטים מבקשים לתקן את הפער במערך ההכשרה, שבו על 220 מקומות הכשרה, ישנם כיום למעלה מ-300 סטודנטים. מאז שנת 2007, הקימה המועצה להשכלה גבוהה לא פחות מארבע ועדות שונות שדנו בבעיה אולם למרות ההחלטה כי ישנו צורך לצמצם את מספר הסטודנטים לפיזיותרפיה, בשנה האחרונה אישרה המל"ג לפתוח מסלול לימודים נוסף במכללת קרית אונו. בין המלצותיה של הוועדה האחרונה שמונתה לנושא בסוף 2013 הוחלט בין היתר כי יש להסדיר את היחס בין המדריך בהתנסויות לכמות הסטודנטים וכי יש לצמצם את מספר הסטודנטים הקיימים ב-20 אחוז בשתי פעימות לאורך שנתיים, זאת על מנת לפתור את המחסור במקומות ההכשרה.