הנהלת ערוץ 13 מצפצפת בסיכומים שהושגו בבית הדין עם נציגי עובדי החדשות

נציגות עובדי חדשות 13 פנתה אתמול (שישי) שוב לבית הדין לעבודה בטענה כי ההנהלה לא שיבצה למשרות עובדים מהפקות התוכניות "חדשות היום עם מירי ואלי" ו"חמש עם יעקב אילון". המשמעות היא שעובדים אלה אמנם לא ייצאו לחל"ת ויקבלו שכר מלא על עבודתם, אבל מבחינת נציגות העובדים אלה מבניהם שלא שובצו מועמדים ודאיים לפיטורים, וזאת לטענת העובדים בניגוד לרוח החלטת בית הדין לעבודה.

בית הדין לעבודה דן בשבוע שעבר בבקשת ועד העובדים וארגון העיתונאים לעצור את הקיצוצים המתוכננים בחדשות 13. בדיון שהתקיים בבית הדין לעבודה נטען כי חדשות 13 מעוניינת להוציא לחל"ת 37 עובדים. מטעם רשת וחדשות 13 נטען כי בשלב משבר ההקורונה יש הכרח להוציא עובדים לחופשה ללא תשלום, וזאת "לאחר שהוצאו במשק כמיליון עובדים לחל"ת.

בתום הדיון ולאחר הסכמות בין הצדדים החליט בית הדין כי שמונה עובדים (בעיקר מחלקת הדיגיטל), ייצאו לחל"ת, ואילו ושאר העובדים לא ייצאו לחל"ת ללא מו"מ והסכמות בין הצדדים. עוד נקבע כי חדשות 13 יציגו לוועד העיתונאים את תוכניות ההתייעלות ולא ינקטו בצעדים חד צדדיים הנובעים ממשבר הקורונה

בפועל ברשת החליטו על הורדת שתי התוכניות שהיו בהפקת חדשות 13 ברצועת אחר הצהריים. במקום זאת ישדר שרון גל תוכנית בהפקת רשת מ-16:45 ועד 18:00. המשמעות היא העברה של רצועת חדשות מרכזית שהיתה עד כה בידי חדשות 13 לידי רשת, ולפי ועד העיתונאים הדבר יוביל לפגיעה ברמת האתיקה העיתונאית של הרצועה. מכתב תלונה בעניין זה נשלח על ידי ועד העיתונאים לרשות השנייה בדרישה שתתערב. כאמור, בעקבות מהלך זה פנו אתמול עובדי חדשות 13 לבית הדין לעבודה, עדכנו לגבי מהלכי חדשות 13 והבהירו כי "לא יהיה מנוס מצעדים ארגוניים בשבוע הבא". בהודעה ששיגר הוועד לעיתונאים נכתב כי  "ההנהלה שוב שברה את הכלים. מיד לאחר שהיא התחייבה לבית הדין לעבודה לייצר הקפאת מצב, היא ממשיכה לפגוע בעובדים ולקבוע עובדות בשטח… הכיוון הוא ברור: יותר ויותר פעילויות מועברות מחברת החדשות אל רשת או חברות אחרות, כשהתוצאה הסופית ברורה חברת חדשות קטנה, מצומקת וחלשה".