המרפאה הניידת של רופאים לזכויות אדם נכנסה השבוע לרצועת עזה

המרפאה הניידת של רופאים לזכויות אדם (רל"א) נכנסה השבוע לרצועת עזה. חברי המשלחת כוללים את מנהל המרפאה סלאח חאג', יחיא יחד עם אונקולוג, נוירולוג, נפרולוג, מנתח אורטופדי, מנתח גסטרו, אנדוקרינולוגית ורופא ילדים. כניסתם של רופאים המומחים "מאפשרת לנו להעניק טיפול לחולים שאחרת היו נדרשים לנסות ולחדור את סבך הבירוקרטיה הקשורה בקבלת כיסוי כספי מהרשות הפלסטינית ואישור מעבר מישראל, במטרה להגיע לבית חולים מתקדםדיו מחוץ לרצועת עזה. בנוסף, העבודה לצידם של מומחים אלו מאפשרת להם להעניק הכשרה מקצועית לצוותי הרפואה הפלסטינים צוותים שישראל אינה מתירה את יציאתם מהרצועה להכשרות מקצועיות", נמסר מרל"א.

2016-11-26_170004

יום רפואי באחד מהיישובים הצפופים והעניים ביותר בגדה המערבית מחנה הפליטים בלאטה (צילום: רל"א)

ועוד: "ההתעקשות שלנו להמשיך ולפעול ברצועת עזה מהווה חלק מהותי מהמאבק נגד מדיניות המצור של ישראל. המצור הכבד פוגע קשות בכל התנאים ההכרחיים ליישום הזכות לבריאות של תושבי הרצועה הפלסטינים, החל מפרנסה, דרך מים נקיים ותשתיות ביוב וחשמל מתפקדות, וכלה בצוותי רפואה מיומנים ומצוידים כראוי. זוהי חובתנו לפתוח צוהר בגדר החוסמת את עזה מן העין של הציבור בישראל".

יצוין שבשבוע שעבר, נערך על ידי פעילי רל"א יום רפואי באחד מהיישובים הצפופים והעניים ביותר בגדה המערבית מחנה הפליטים בלאטה, השוכן במבואותיה הדרומיים של העיר שכם. המחנה בנוי כריבוע שאורך צלעו כ-500 מטר. עשרות אלפי תושביו יושבים על שטח של כרבע קמ"ר וכך מהווה בלאטה את אחד ממקומות היישוב הצפופים ביותר בעולם. המחנה, שהוקם על ידי אונר"א ב-1950 ונועד לאכלוס פליטים מאזור יפו, מונה כיום למעלה מ-30,000 תושבים, ואחוז המובטלים בו עומד על יותר מ-60%, מאחוזי האבטלה הגבוהים בגדה המערבית כולה.