תיבדק אפשרות לפרסם את שכר ראשי המוסד והשב"כ

התנועה לחופש מידע: הממונה על השכר במשרד האוצר מתכוון לפנות לראשי המוסד והשב"כ, ולדרוש מהם לאפשר לו לפרסם את השכר שלהם לציבור במסגרת הדו"ח השנתי שלו – כך עולה מתשובת הממונה על השכר לתנועה לחופש המידע בעקבות פנייתה לקבל את הנתונים.

2015-08-12_192513

הממונה על השכר באוצר מפרסם מדי שנה דו"ח הכולל נתוני שכר אודות צה"ל, המשטרה ושירות בתי הסוהר, כולל שכר ראשי הגופים והשכר הממוצע של המשרתים בהם. בדו"ח נכללים גם נתוני השכר הממוצע בשב"כ ובמוסד יחד, שעמד בשנת 2013 על 19 אלף שקל בחודש (ברוטו), אך לא השכר של ראשי הארגונים. בעתירה שהגשנו, באמצעות עו"ד אוריה ירקוני, ביקשנו לחשוף את שכרם של ראשי המוסד והשב"כ. הממונה סירב בטענה שמדובר במידע מסווג.

ואולם על פי מכתבו של הממונה על השכר – מתברר שהוא שינה את עמדתו ומתכוון לפעול על מנת לפרסם את המידע לציבור. נתוני השכר של עובדי השירותים החשאיים אינם מועברים לאף גורם ממשלתי ואינם מפוקחים על ידי הממונה על השכר במשרד האוצר, וזאת בניגוד לשאר זרועות הביטחון — צה"ל, המשטרה ושירות בתי הסוהר. כך עולה מתצהיריהם של ראשי מחלקות השכר במוסד ובשב"כ. בתצהירים, שהוגשו לפני כחודש לבית המשפט המחוזי בירושלים בתגובה לעתירה מנהלית שהגישה התנועה לחופש המידע, נכתב כי "המידע בדבר ממוצעי שכר העובדים על פי ותק ותפקיד אינו מועבר על ידי משרדנו למשרד ממשלתי אחר".

בעתירה שהוגשה על ידי עו"ד אוריה ירקוני מבקשת העמותה מבית המשפט להורות למשרד ראש הממשלה, שאליו כפופים המוסד והשב"כ, לחשוף את שכרם הממוצע של ראש המוסד וראש השב"כ בשנים 2002–2012. כן מבקשת העמותה לפרסם את שכרם הממוצע בחתכי ותק ותפקיד של כלל עובדי השירותים החשאיים לשנים אלה. הנתון הכספי היחיד לגבי השב"כ והמוסד שחשוף כיום לעיני הציבור הוא מסגרת התקציב הכוללת של השירותים, שעמדה על 6.3 מיליארד שקל ב־2013 וצפויה לגדול ליותר מ־7 מיליארד שקל ב־2014.

http://www.meida.org.il/?p=4774