המונים יצאו שוב לרחובות אלג'יריה: דורשים את סילוקו של בוטפליקה וכל משטרו

מאות אלפי בני אדם הפגינו אתמול (שישי) באלג'יר, בירת אלג'יריה, בקריאת להתפטרותו המיידית של ראש הממשלה עבד אלעזיז בוטפליקה וכל הממשלה. היומון "אל ווטאן" היוצא לאור באלג'יר דיווח הבוקר בהרחבה על המחאות בבירה ובעשרות ערים. בכותרת הראשית נכתב "שבוע שישי למחאות מסר ברור של ההמונים לצבא".

2019-03-30_173209

המפגינים, שנשאו כרזות והתעטפו בדגלי הלאום, קראו להחלפת כל השלטון והביעו התנגדות נחרצת למעורבות הצבא בחיים הפוליטיים. ההמונים הניפו כרזות בערבית ובצרפתית הדורשות את סילוקו של בוטפליקה וקראו סיסמאות ביניהן: "האביב הערבי שוב כאן" ו"העם רוצה להפיל את המשטר".

ביום שלישי קרא מפקד הצבא, גנרל אחמד גאד סאלח, למועצה החוקתית לקבוע שהנשיא בן ה-82 אינו כשיר לתפקידו. המהלך הגביר את הלחץ על בוטפליקה, שלא הצליח לשכך את כעס המפגינים גם שהודיע שלא יתמודד על כהונה חמישית. בשבועות האחרונים נטשו את בוטפליקה בעלי ברית מרכזיים. נשיא אלג'יריה, הנמצא בשלטון ב-20 השנים האחרונות, מיעט להופיע בציבור מאז שלקה בשבץ ב-2013 ועתה הוא מתמודד עם המשבר הפוליטי הגדול ביותר בתקופתו.

בדרישתו של הגנרל הוותיק תמכו ראשי המפלגה השלטת "החזית לשחרור לאומי" וראשי איגוד העובדים המרכזי שבימים האחרונים הפכו את עורם. לפי החוקה, יו"ר הבית העליון של הפרלמנט, עבד אלקאדר בן סאלח, ישמש נשיא זמני למשך 45 יום אחרי לכתו של בוטפליקה. ואולם, גם אם הנשיא יוותר על כיסאו בסופו של דבר, אין באופק יורש ברור בין אנשי הממסד השליט.