הישג במאבק: בוטלו מכתבי הפיטורים של עובדי מפעל הברום של כי"ל

בעקבות המלצת בית הדין לעבודה בבאר שבע ההנהלה והעובדים סיכמו באחרונה על ביטול מכתבי הפיטורים ששלחה ההנהלה לכ-144 עובדים של מפעלי הברום. השופטת יעל אנגלברגשהם הודיעה לחברה כי שליחת מכתבי הפיטורים באמצע קיומו של מו"מ בין העובדים להנהלה היא חוסר תום לב מבחינת ההנהלה, וכי אם ההנהלה לא תבטל את המכתבים בעצמה, היא תעשה כן.

2015-01-04_195916

כתוצאה מכך יצאו הצדדים למו"מ, והסכימו על ביטול המכתבים. בנוסף הסכימו העובדים וההנהלה לשבת למו"מ אינטנסיבי במשך כחודש, במהלכו לא ינקטו העובדים בצעדים ארגוניים. בית הדין אימץ פשרה זו. הקונצרן המופרט כי"ל שלח מכתבי פיטורים לכ-144 עובדים במפעלי הברום, על רקע "תוכנית התייעלות של החברה". דירקטוריון החברה הנחה את ההנהלה כבר באוגוסט לגבש תוכנית התייעלות המיועדת לשפר את הרווחיות של פעילות תרכובות הברום, נוכח הירידה המתמשכת ברווחיות.

אבנר בן סניור, יו"ר ועד תרכובות ברום ומסר: "אנו מברכים על החלטת השופטת אנגלברג שוהם. ועד עובדי תרכובות ברום אינו נגד התייעלות, אלא נגד הכוונה לפטר באופן שרירותי חד צדדי, אגרסיבי ומיידי עובדים תוך פגיעה אפשרית במפעל, בבטיחות ובאיכות הסביבה וזאת במטרה להפעיל לחץ על ממשלת ישראל בעקבות מסקנות וועדת ששינסקי".