החזית העממית של השמאל בתוניסיה לא תצטרף לממשלת אחדות לאומית

החזית העממית של השמאל בתוניסיה לא תצטרף לממשלת האחדות הלאומית. כך מסר אמש (שני) דובר מפלגת העובדים (לשעבר המפלגה הקומוניסטית של העובדים) הכוח המרכזי בחזית. ההכרזה באה על רקע הפלת, ביום ראשון האחרון, הממשלה הניאוליברלית בראשות חביב אסיד. הממשלה נפלה במהלך הצבעת איאמון. ראש הממשלה אסיד, שהוגדר כ"טכנוקרט אפוליטי" נמצא בתפקידו פחות משנתיים, אבל ספג ביקורת נוקבת בשל חוסר ההתקדמות במאבק האבטלה ובעוני הגוברים. הנשיא, באג'י קאיד אסבסי, קרא להקמת ממשלת אחדות. "דבר לא ישתנה בממשלת האחדות, רק פרצופי הפוליטיקאים שיכהנו כשרים", אמר אחד מראשי החזית העממית, חמא חממי, לעיתוני תוניס.

2016-08-03_000711

הפגנה של החזית העממית בבירה תוניס, ב-25 ביולי האחרון, נגד המדיניות הכלכלית והחברתית של ממשלת חביב אסיד (צילום: החזית העממית של תוניסיה)

מתוך 191 חברי פרלמנט שהיו נוכחים בהצבעה, 118 הצביעו נגד ראש הממשלה ו-70 נמנעו. רק שלושה תמכו בו והיתר נמנעו. ראש ממשלה חדשה צפוי להיבחר בתום משא ומתן בקרב ארבע מפלגות הקואליציה. אסיד נקלע לוויכוח מוקדם יותר השנה עם הנשיא, שקרא "להקמת ממשלת אחדות חדשה שתתגבר על המחלוקות הפוליטיות בקואליציה ותגיב בצורה מהירה יותר לאתגרים הכלכליים והביטחוניים במדינה".

מאז ההתקוממות העממית ב-2011 שהובילה להדחת הרודן זין אלעבאדין בן עלי, תוניסיה התבססה כמודל לדמוקרטיה עבור כל האזור. פיגועים גדולים שאירעו במדינה בשנה שעברה כולל מתקפה של חמושים על תיירים זרים במוזיאון בבירה וטבח בחוף בעיירה סוסה פגעו קשות בענף התיירות, שמהווה כ-8% מהכלכלה ומשמש אחד המקורות מרכזיים לתעסוקה במדינה.