ההסתדרות תכריז סכסוך עבודה בארקיע עקב פיטורים

ההסתדרות עומדת להכריז סכסוך העבודה בחברת התעופה הישראלית ארקיע. כך מסר היום יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי. זאת, אם הנהלת החברה אם תתחיל לפטר עובדים. אדרי אמר את הדברים בתגובה להודעת החברה לפיה בכוונתה לפטר כ- 100 עובדים בעקבות כשלון המו"מ עם ההסתדרות.

אדרי אמר כי "איגוד עובדי התחבורה מנהל מו"מ ממושך עם החברה בעקבות המשבר הכלכלי. העובדים מבינים בהחלט את המצב אליו נקלעה החברה ולכן הסכימו לעשות צעדים מרחיקי לכת מבחינתם". אדרי הסביר כי ההסתדרות והעובדים הציעו להנהלת חברת "ארקיע" להפחית בשנת 2009 עלות של 5% משכר העובדים. עוד הסכימו ההסתדרות והעובדים לתרום 5% נוספים בדמות הפחתת ימי חופשה. ההסתדרות השיגה הסכמות בעניין זה, כך שאין כרגע מחלוקת כלכלית.

אולם ההנהלה דורשת כי ההפחתה ימי החופשה לא תוחזר לעובדים. בהסתדרות דוחים תביעה זו ומציעים כי ההנהלה תחזיר לעובדים את שיעור ההפחתות- הן את השכר והן את ימי החופשה- רק כאשר הרווח של החברה יעלה על כ- 1.4 מליון דולר לשנה. אדרי אומר כי "אינני מכיר הסדר הוגן מזה כלפי ההנהלה. העובדים הלכו כאן כברת דרך אולם ההנהלה מעוניינת לקחת מהעובדים בשעת משבר מחד ולא להחזיר בתקופת שגשוג מאידך. זה מראה על חוסר תום לב של ההנהלה".

אדרי אמר כי "במידה וההנהלה לא תקבל את ההסדר ותפעל לפיטורי עובדים נכריז על סכסוך עבודה. סוג כזה של פיטורים אינו בתום לב. הרי ההסדר שמציעה ההסתדרות והעובדים בהחלט יכול להביא למצב של מניעת פיטורים, והנה ההנהלה רוצה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. לכך אנחנו לא יכולים לתת יד".