ההסתדרות מתווכת ברש"ת כדי למנוע שביתה; עובדי פסגות מתארגנים

עובדי רשות שדות התעופה (רש"ת) הודיעו הבוקר שהחל ממחר (שישי) בערב ישבתו ויפסקו ההמראות משדה התעופה בן גוריון למשך כל השבת. זאת, במחאה על ההחלטה של משרד האוצר למשוך כשני מיליארד שקלים מקופת הרשות. מוועד עובדי רשות שדות התעופה נמסר כי משיכת הכסף תוביל לגירעון שיחייב פיטורי עובדים. על פי התכנון בשלב הראשון השביתה תכלול המראות בלבד ותתאפשר נחיתת מטוסים בנתב"ג, ואולם העובדים מאיימים בהמשך השביתה. "אם יש עודפים בקופה תעשו שימוש בכסף לקליטת עובדי קבלן הרבים המועסקים על ידי הרשות", נמסר מהוועד.

2016-08-04_203111

בעקבות ההודעה על השביתה, נערכת משעות הצהריים פגישה בלשכתו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, בין יו"ר ועד רש"ת פנחס עידן, לבין ראש אגף תקציבים במשרד האוצר אמיר לוי. בפגישה משתתפים גם יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, ומנכ"ל רש"ת יעקב גנות. הצדדים נפגשים במטרה למצוא פתרון למשבר. מההסתדרות נמסר כי: "יש לשמר את חוסנה של רשות שדות התעופה. במקום למשוך את הכסף, יש לקלוט את עובדי הקבלן הרבים ברשות שדות התעופה להעסקה ישירה".

יצוין שעובדי חברת הפיננסים פסגות החלו להתארגן במסגרת כוח לעובדים. השבוע פורסם דף פייסבוק בשם "התארגנות עובדי פסגות העמוד הרשמי". בעמוד נכתב: "עובדים יקרים, המנהלים שלנו חושבים כנראה שאנחנו יותר מדי יקרים. לכן הזכויות שלנו נעלמות". המכתב מתייחס להודעת דוא"ל שקיבלו העובדים בספטמבר אשתקד לפיו בגלל המצב הקשה לכאורה בבית ההשקעות נדחה הנופש לאילת למארס 2016. אלא שעד עכשיו הנופש לא יצא לפועל. "איך זה דווקא ברבעון שהתפרסם בעיתונות כרבעון הטוב ביותר אי פעם בפסגות, דווקא בו ביטלו לנו את הנופש" תוהה המכתב.

המכתב מתייחס לחילופי ההנהלה במסגרתם הודיע המנכ"ל חגי בדש לפני חצי שנה כי יעזוב באוגוסט הקרוב את בית ההשקעות, ותוהה כיצד עד כה לא מצאו לו הבעלים, קרן אייפקס הבריטית בניהולה של זהבית כהן, מחליף. החשש הוא שאייפקס מעוניינת לפעול למכירת פסגות בשנתיים הקרובות ולכן המנכ"ל שתמנה ינסה להשיג רווחיות מהירה בטווח קצר, דבר שעלול לפגוע בתנאי העובדים ובבונוסים. "הגיע הזמן שנצטרף לגל התארגנויות העובדים בחברות הביטוח כמו הפניקס, מגדל, כלל ו AIGונהנה מהישגים כמו תוספות שכר ובונוסים, תקציב רווחה והגנה מהליכי פיטורים. בואו נהיה שותפים למסע. כדי להקים ועד עובדים יצרנו קשר עם ארגון כוח לעובדים, המשאיר תמיד את ההחלטות לעובדים עצמם". נודע כי עשרות עובדים כבר הצטרפו לוועד שבהקמה.