ההסתדרות ומשרד האוצר סיכמו על מתן מענקים לעובדי קבלן

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ושר האוצר משה כחלון חתמו אמש (רביעי) על הסכם קיבוצי, המאפשר לעובדי קבלן לקבל מענקים חדפעמיים שלהם זכאים עובדי המגזר הציבורי. במסגרת ההסכם נקבע גם כי המענק ישולם לעובדי הקבלן באותו החודש שבו הוא ניתן לעובדים בהעסקה ישירה, או לכל המאוחר בחודש העוקב. כמו כן, סוכם כי אופן חישוב המענק יהיה זהה לגבי שתי קבוצות העובדים. ההסכם ייכנס לתוקף עם חתימת השר כחלון על תקנה מיוחדת לנושא.

2016-03-17_161409

עובדות קבלן מפגינות באוניברסיטת בן גוריון (צילום: הקואליציה הארצית להעסקה ישירה)

לפי ההסכם, מעתה, בכל הסכם מסגרת שייחתם בין ההסתדרות לבין המדינה ומעסיקים נוספים מהשירות הציבורי, ובו נקבע כי העובדים יקבלו מענק חדפעמי מענק זה יינתן במקביל גם לעובדי הקבלן מתחום הניקיון והשמירה המועסקים יחד איתם באותו הגוף הציבורי. עוד נקבע בהסכם כי המענק ישולם להם באותו החודש שבו הוא ישולם לעובדים המועסקים בהעסקה ישירה, או לכל המאוחר בחודש שלאחר מכן. כמו כן סיכמו הצדדים כי אופן חישוב סכום המענק יהיה זהה לגבי שתי קבוצות העובדים. ההסכם ייכנס לתוקף עם חתימתו של שר האוצר כחלון על תקנה מיוחדת לנושא.

התיקון החדש, שהינו למעשה תיקון להסכם הקיבוצי משנת 2012 בעניין תנאי השכר המינימליים להעסקת עובדי קבלן על ידי המדינה בתחום הניקיון ושמירה, מבטיח כי המענק החדפעמי בסך אלפיים שקל, עליו סיכמו הצדדים בהסכם המסגרת האחרון במגזר הציבורי, יחולק בפועל לכל עובדי הניקיון והשמירה המועסקים בצורה קבלנית בשירות הציבורי.