ההסתדרות: הנהלת אמדוקס מנסה לחבל בהתארגנות העובדים שלא כחוק

הנהלת אמדוקס מנסה להתערב במהלך התארגנות של העובדים שלא כחוק – כך מסרה ההסתדרות. לדבריה, "מחברה כמו אמדוקס ציפינו להתנהלות מכבדת חוק". במכתב ששלח יו"ר איגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי, למנכ"ל אמדוקס, אלי גלמן, הוא מציין את החשדות של ארגון העובדים הנוגעים למעורבותם של מנהלים בחברה בפעולות לא חוקיות לכאורה, במטרה להשפיע על מהלך ההתארגנות של העובדים.

2015-05-12_205802

בהסתדרות טוענים כי מאמצי הסיכול כוללים הקמת "ועד פנימי" מעובדי החברה, שנוח להנהלה, כאשר הגורם שנבחר להוביל את היוזמה הוא דירקטור באמדוקס. חלוצי ציין כי "החברה אמנם הפיצה למנהליה שלא להתערב במהלך ההתארגנות עם תחילתו", אך המשיכה לפעול "מתחת לפני השטח, בעקיפין, על מנת לסכל את מהלך ההתארגנות ולחבל בו". הוא הדגיש כי המנהל שעומד בראשות הוועד הפנימי ניצל את משאביה של אמדוקס באופן שמנוגד לנהלי החברה, כדי להעביר לכל עובדיה מסרים שליליים על ההתארגנות בהסתדרות ואף לשלוח להם טפסים לביטול החברות.

במקרה אחר, הגיע סמנכ"ל באמדוקס לאירוע בלוויית נציגת משאבי האנוש ואמר לנוכחים שלא כדאי להם להתארגן, בין היתר מאחר ש-"לחבר המנהלים בארצות הברית לא תהיה סבלנות למהלך כזה". לדברי ארגון העובדים, מדובר בהתנהלות חמורה של הנהלת אמדוקס ובהפרה בוטה של זכות ההתארגנות. "מחברה כמו אמדוקס ציפינו להתנהלות מכבדת חוק ובעיקר מכבדת את עובדיה, ולא לכזו המנסה להשפיע על תודעתם ובחירתם החופשית בדרכים עקלקלות", כתב חלוצי.

בסיום המכתב דרשה ההסתדרות מהנהלת אמדוקס להבהיר שוב ולרענן את ההנחיות בנושא.

יצוין שלפני קבלת המכתב מההסתדרות, שלחה ליטל פרוש-דוד, מנהלת משאבי האנוש של החברה, הודעה בדואר אלקטרוני לעובדים לפיה "בקרב העובדים נשמעים גם קולות אחרים, המתנגדים להתארגנות בהסתדרות או תומכים בהקמת ועד אחר, וכבר פורסם בעיתונות כי חברים בוועד הפעולה של ההסתדרות השתלחו בעובדים שהציעו להקים ועד אלטרנטיבי ורמזו כי מדובר בהקמת 'ועד מטעם הנהלה'. לכל עובד קיימת הזכות לבחור אם להתאגד במסגרת ההסתדרות או בכל מסגרת אחרת, או שלא להתאגד כלל".