ההסתדרות הכריזה 15 סכסוכי עבודה: נמל אשדוד, מגן דוד אדום ותאגיד 'כאן'

ועדת תיאום וביצוע של האגף לאיגוד מקצועי של ההסתדרות הכריזה השבוע על 15 סכסוכי עבודה. סכסוך הוכרז ברשות האכיפה והגבייה בגלל כוונת ההנהלה לבצע רפורמה מקיפה ללא הידברות מוקדמת עם נציגות העובדים, ודרישה לנהל מו"מ לחתימה על הסכם קיבוצי אשר יסדיר את השלכות הרפורמה על העובדים ובתאגיד "רשת חוויות" של עיריית רחובות בעקבות המבוי הסתום במו"מ להסכם קיבוצי ראשוני בחברה, האחראית בין היתר על הפעלת הצהרונים ברחובות ופעילויות פנאי נוספות.

2018-01-31_202243

במגן דוד אדום הסכסוך הוכרז על רקע סירוב לאשר את ההסכם הקיבוצי שנחתם בארגון. כתוצאה מכך העובדים מועסקים ללא הסכם קיבוצי בתוקף ובסגל המינהלי של מכללת שנקר בעקבות הכוונה למזג את המכללה לתוך אוניברסיטת תלאביב, החלטה אשר לה השלכות חמורות ומשמעותיות על ביטחונם התעסוקתי ותנאי עבודתם של העובדים, וזאת תוך שההנהלה מתנהלת בחוסר שקיפות בנושא מול נציגות העובדים.

גם במשרדי הממשלה הוכרז סכסוך בגלל כוונת הממשלה לקצץ את רכיבי השעות הנוספות, הכוננויות וההדרכות במשרדי הממשלה, בשירות התעסוקה ובמוסד לביטוח לאומי במסגרת תקציב 2019. נציגות העובדים דורשת לנהל עמה מו"מ בנוגע להשלכות החלטות אלו על העובדים. ועוד: עובדי המינהלה והטכנאים בתאגיד שידור הציבורי "כאן". בין העילות לסכסוך: מבוי סתום במו"מ לכריתת הסכם עבודה קיבוצי וכוונת המעסיק לבצע שינויים מבניים באופן חדצדדי, תוך כוונה לפטר עובדים ללא הידברות עם נציגות העובדים. לצד זאת הוועדה אישררה גם סכסוך עבודה לעיתונאי "כאן" . הסכסוך הוכרז על רקע דרישה לנהל מו"מ לחתימה על הסכם קיבוצי להסדרת מעמדם ותנאי עבודתם ושכרם של עובדי המדינה המשרתים את הכיבוש בשטחים הפלסטינים ואת דיכויו של העם הפלסטיני, החל משנת 2015.

בנמל אשדוד הוכרזו שני סכסוכים: בסקטור המינהל דרישה לנהל מו"מ על צמצום כוח האדם, על השלכות ביטול עבודה בשבת בצוות החירום, על שינוי מבנה ארגוני ביחידת הנדסת ייצור ולגבי תוספת גובה לעובדי יחידת ההנדסה; ובסקטור העגינה: דרישה להסדיר את נושא ליקויי הבטיחות בעבודה – לרבות שימוש בסירות ישנות ולא בטיחותיות. בחברת נמלי ישראל הוכרז סכסוך על רקע דרישה לניהול מו"מ לחתימה על הסכם קיבוצי חדש להסדרת תנאי עבודתם של עובדי החברה. בקרנות הפנסיה הוותיקות "עמיתים" התנהלות ההנהלה בחוסר תום לב וסירובה להתנהל מול הנציגות המוצהרת של העובדים, אשר מונתה על ידי ההסתדרות הביאו להכרזת הסכסוך. התנהלות זו פוגעת בין היתר בכוחם הארגוני של העובדים.