ההסתדרות הכריזה סכסוכי עבודה בנמל אשדוד, חברת דקלה, נעמ"ת ובשתי עיריות

הסתדרות הכריזה בשבוע שעבר על שמונה סכסוכי עבודה חדשים במשק. ההכרזה תאפשר להסתדרות לנקוט בעיצומים, אף כדי שביתה, בתוך שבועיים. בין השאר, מדובר על סכסוך עבודה בנמל אשדוד, הפעם בקרב עובדי התפעול והציוד המכני. העילה הסכסוך בנמל היא כי שההנהלה החליטה לבטל את פתיחת הקורס להכשרת מנהלי עבודה ובכך פוגעת בקידומם המקצועי של העובדים. סכסוך עבודה נוסף אושר בשירות התעסוקה בשל כוונת ההנהלה לשפץ את הלשכה באשדוד ולהקטין את שטחי העבודה וכך לפגוע בתנאי העבודה. כמו כן, אושר סכסוך עבודה בחברת דקלה בשל כוונת הראל, הבעלים של חברת הביטוח המתמחה בביטוחי בריאות וסיעוד, למזג אותה עם חברת האם. הוועד בדקלה דורש לנהל משא ומתן על הסכם קיבוצי מסודר.

2015-09-13_221112

עובדות דקלה בהפגנה נגד למען העסקה ישירה שערכה ההסתדרות במרכז תלאביב ביולי האחרון (צילום: התאגדות עובדי דלקה חברת לביטוח)

ההסתדרות אישרה גם סכסוך עבודה בנעמ"ת, שהיא חלק מההסתדרות. במרכז הסכסוך ניצבת דרישתה של נציגות העובדות לחתום על הסכם קיבוצי שיסדיר נושאים חיוניים לעבודת המטפלות. סכסוך עבודה נוסף שאושר הוא בעיריית קרייתשמונה בטענה ליישום חדצדדי של תכנית הבראה בעירייה. סכסוך עבודה שני הוכרז בעיריית קרייתשמונה. העילה המרכזית לסכסוך היא ניסיון ליישום של תוכנית הבראה בעירייה, לטענת העובדים בצורה חדצדדית, תוך העלמת מידע מנציגות העובדים, לרבות קליטת עובדים חדשים בתבניות העסקה שונות, בהן גם מיקור חוץ.