ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בזאפ גרופ: דורשים הסכם קיבוצי

הסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בזאפ גרופ, נוכח המבוי הסתום וחוסר ההתקדמות במשאומתן של העובדים עם ההנהלה להסכם קיבוצי חדש שיחול על כ-500 עובדי החברה. עובדי זאפ גרופ התאגדו בהסתדרות לפני כשנתיים, בעקבות אכזבתם מהסכם שנחתם תחת ההסתדרות הלאומית. העובדים החליטו להצטרף להסתדרות הכללית במטרה לשפר את תנאי עבודתם, ובראשם לדאוג לביטחונם התעסוקתי. תוקפו של ההסכם תחת ההסתדרות הלאומית הסתיים בינואר 2019, ומאז מתנהל מו"מ להשגת הסכם ראשון בהובלת איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק.

אסיפת עובדי זאפ לקראת ההכרזה על סכסוך עבודה (צילום: ועד עובדים)

במהלך השנה האחרונה הנהלת החברה לא ניאותה לבוא לקראת עובדיה המסורים ולא התקדמה משמעותית בעמדותיה. המו"מ נגרר חודשים ארוכים, במסגרתם הובטחה חתימה על הסכם עד למועדים שונים, אשר לא כובדו מעולם. ישיבות רבות בוטלו או שהסתיימו ללא התקדמות או הצגת עמדה ברורה. לפני כחודש, לאחר חזרה נוספת של ההנהלה מההסכמות שהושגו, קיים ועד העובדים אסיפת הסברה והודיע כי הוא שוקל להכריז סכסוך עבודה. בתגובה, הבטיח מנכ"ל החברה לשבת באופן מיידי למרתון שיחות במטרה להגיע להסכמה על מתווה ההסכם במהרה. ואולם בפועל, התקיימה ישיבה אחת בלבד שלא נשאה פרי.
יו"ר ועד עובדי זאפ גרופ, תקווה ברמר, קראה להנהלת החברה להתעשת, לשבת עם העובדים למשאומתן ולהגיע במהרה להסכמות ולחתימת הסכם קיבוצי. "אנו נחושים להיאבק עבור מה שמגיע והובטח לעובדי החברה. דרכינו היא דרך הידברות, אך לא ניתן להנהלת זאפ להמשיך להתעלם מדרישותינו. אם צריך, נאבק כדי שקולנו ישמע", מסרה.