ההסלמה בדרום: כ-900 בני אדם נהרגו וכ-4,000 נפצעו בשני צידי הגבול

הלחימה בדרום נמשכת, בעקבות ההתקפה הרצחנית של אנשי החמאס אמול בשטחה של ישראל. הבוקר (ראשון) נפגע אנושות תושב שדרות בן 20 לאחר שטיל נפל בעיר ומעיריית שדרות נמסר כי זוהו שש פגיעות ישירות במבנים בעיר, וכי שני נפגעים נוספים מטופלים על ידי מד"א.

על-פי מקורות בישראל ביממה האחרונה נהרגו כ-600 אזרחים וחיילים ו-2,048 פצועים פונו עד כה לבתי החולים מתחילת המתקפה. לפי משרד הבריאות, מצבם של 19 מהם אנוש, 326 קשה, 359 בינוני ו-821 קל. משרד הבריאות הפלסטיני ברצועת עזה מסר בשעות הבוקר כי 313 בני נהרגו ברחבי הרצועה, רובם אזרחים ו-1,990 נפצעו.

העיתונות הישראלית לא מרבה לפרסם פרטים על תוצאות התקיפות של חיל אוויר ברצועה, אבל מסיכומי האו"ם עולה כי אתמול פגעו מטוסים בבית חולים בבית לחייה שבצפון עזה באמצעות טיל, הרגו שני גברים פלסטינים, בהם איש צוות של בית החולים, ופצעו חמישה נוספים. נזק נגרם גם לתחנת החמצן בתוך בית החולים. בנוסף, נפגע אמבולנס שהוצב מול בית החולים נאסר בעיר חאן יונס, שבדרום רצועת עזה ודווח על כמה חובשים פלסטינים שנפצעו. עוד נמסר כי כוחות ישראליים הרגו אתמול עיתונאי פלסטיני ממזרח לאל בוריג', בעיר עזה, בזמן שסיקר את האירועים.

על פי נתוני האו"ם כ-20 אלף עקורים פנימיים קיבלו עד אמש מחסה ב-44 בתי ספר של אונר"א, כולל 28 מקלטי חירום ייעודיים, בכל האזורים ברצועת עזה למעט חאן יונס. ההתקפות האוויריות הישראליות נמשכו אתמול אחר הצהריים והערב במטרה למוטט בנייני רב קומות.

בגדה המערבית, כולל מזרח ירושלים נרשמו עימותים במספר מוקדים. החל מהשעה 17:00 הסהר האדום הפלסטיני דיווח שטיפל ב-23 פלסטינים שנפגעו מכוחות הכיבוש, בהם תשעה שנפגעו בתחמושת חיה, שישה נפצעו מכדורי מתכת מצופים גומי, ארבעה שנדרשו טיפול בשאיפת גז מדמיע, שלושה שחטפו פצעי רסיסים ואחד שנפצע פיזית הותקף. עוד דווח על שבעה פלסטינים שנפגעו על ידי מתנחלים ישראלים, בהם שני פצועים עם תחמושת חיה בסלפית. סוכנות הידיעות הפלסטינים וואפא דיווח בצהריים כי שבע צעירים פלסטינים נהרגו ביממה האחרונה בידי חיילים ומתנחלים.

ב"הארץ" נמסר עוד שמתנחל שיידה אמש אבנים לעבר מכוניות נורה על ידי מתנחל אחר, ונפצע באורח בינוני. במקרה אחר, רעולי פנים הגיעו לצומת הכניסה להתנחלות קריית ארבע ואחד מהם ריסס בגז לעבר חיילים שהיו במקום. חייל מילואים ניסה לירות לכיוונם של רעולי הפנים מכיוון שחשב שמדובר בפיגוע, אך נתקל במעצור ואז דרס אותו – מצבו קל. בעקבות המקרה, בקבוצות וואטסאפ המזוהות עם הימין הקיצוני ביקשו שלא להסתובב רעולי פנים, מחשש לכך שירו בהם חיילים.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/124439