דב חנין בהפגנה נגד ההפיכה המשטרית בירושלים: לא ניפול למלכודת ממשלת הימין

ההפגנות נגד ההפיכה המשטרית של שלטון הימין נערכו אמש (מוצ"ש) זה השבוע ה-39 – כשמוקד ההפגנות כבכל שבוע, היה ברחוב קפלן בתל אביב. על פי חדשות 13, יותר מ-85 אלף הפגינו אתמול בתל-אביב וארגוני המחאה מסרו כי יותר מ-100 אלף אזרחים מחו ב-100 מוקדים ברחבי הארץ ובהם ירושלים, חיפה, מודיעין, באר שבע, פרדס חנה, ראש העין, רחובות וכן צומת נהלל, כברי, העוגן, צמח, בית השיטה, גשר דרורים, גשר נצר סירני, קטורה ועוד. גם פעילי הגוש נגד הכיבוש, ביניהם חברי חד"ש ומק"י, השתתפו במחאות ביותר מ-20 מוקדים. כמו כן, לראשונה הגיעו לרחוב קפלן פעילי הרשימה המקומית "כולנו העיר" ובראשם עו"ד אמיר בדראן, מועמדה לראשות העיר ת"א-יפו.

בהפגנה שנערכה מול בית הנשיא בירושלים נאם אחד מראשי מק"י וח"כ לשעבר (חד"ש), דב חנין, ואמר "בשבוע האחרון מפעילים עלינו את השיטה הרומאית הישנה: הפרד ומשול. הפעם חילוניים נגד דתיים. אנחנו לא ניפול למלכודת הזו. כמו שלא נפלנו למלכודת של אשכנזים נגד מזרחים ולא ניפול למלכודת של יהודים נגד ערבים. נכון, אנחנו שונים אבל השוני הזה אינו בעיה. להיפך, הוא משאב שצריך להשתמש בו כדי להגיע לקהלים נוספים ולהרחיב את מעגלי המחאה והמאבק".

בחיפה נערכו אתמול שלוש הפגנות מחאה נגד מדיניות הממשלה הימין הקיצוני. בהפגנה הראשונה הפגינו מאות מפגינים בכיכר ספר הביעו סולידריות עם הציבור הערבי בעקבות גל הפשע הרצח ותקפו את מדיניות הממשלה בכל הנוגע לקידום הדתה וגזענות, הדרת נשים, ופגיעה בקהילה הלהט"בית (עוד על ההפגנות בחיפה בידיעה נפרדת באתר).

לנאומו המלא של דב חנין, אמש, בירושלים: