גל עיצומים נוסף: בבנקים, ברשות הטבע והגנים ובמפעל תרכובות ברום שבדרום

גל עיצומים נוסף. בבנק דיסקונט שבתו העובדים השבוע באגף הבינוי והנכסים, אגף הביקורת ולא ניתן היה להפקיד צ'קים. העובדים נוקטים בעיצומים כי המו"מ לחתימת הסכם שכר לחמש שנים תקוע כבר חודשים רבים, ואילו ההנהלה טעונת מנגד שלעובדים הוצע הסכם הוגן. גם בבנק הבינלאומי מתקיימים עיצומים, הוועד השבית האת שירות המענה הקולי שירות מענה הקולי הושבת אתמול והוא ימשיך לשבות גם היום – רביעי.

 2014-02-19_195417

יצוין שסכסוך עבודה בין הנהלת הבנק הבינלאומי לוועד הפקידים עלה מדרגה: "הנהלת הבינלאומי נדרשת להודיע מיד על ביטול הודעתה בדבר קיצוץ בונוס לעובדים עבור יום עיצומים", כך נכתב במסמך משפטי ששיגר ועד העובדים להנהלת החברה. בוועד טוענים כי איומי ההנהלה אינם חוקיים ומהווים פגיעה בעבודה המאורגנת. ביום חמישי האחרון פרסמה הנהלת הבנק בראשות המנכ"לית סמדר ברבר צדיק כי ההנהלה תקזז לעובדים חלק מהבונוס השנתי אם יחליטו לשבות. "אם הבנק יחלק מענק לשנת 2013, יקוזזו מסכום המענק הכולל 5% בגין כל יום עיצומים מלא, וחלק יחסי של 5% בגין כל יום עיצומים חלקי או בגין עבודה חלקית", כתבה הנהלת הבנק הבינלאומי.

גם עובדי רשות הטבע והגנים סגרו את שמורת הטבע מערת הנטיפים ואת גן לאומי ירקון (אפק אנטיפטריס ומקורות הירקון). הסיבה לסגירת האתרים נעוצה בסכסוך עבודה מתמשך אשר הוכרז באמצע דצמבר לנוכח התעלמות ההנהלה מהסכמי העבודה ומזכויות העובדים. מאז הכרזת הסכסוך התקיימו מספר פגישות שהסתיימו ללא תוצאות ועל אף בקשת העובדים להדברות, ההנהלה הובילה את המו"מ למבוי סתום. בהמשך השבוע העובדים צפויים להחריף את הצעדים הארגוניים ולסגור אתרים נוספים ברחבי הארץ.

ועד עובדי תרכובות ברום שבבעלות קונצרן כי"ל המופרט הודיע ביום שני כי הוא משהה את כל הפעילות ומפסיק לשתף פעולה עם ההנהלה בכל הקשור לפרויקט כיל 1. אבנר בן סניור, יו"ר ועד עובדי הברום, מסר: "אם ההנהלה תמשיך להתעלם מהעובדים ולבצע צעדים חד-צדדים הוועד יחריף את המאבק ואת העיצומים עד השבתה מלאה של המפעלים, הוועד לא ייתן ידו לפיטורי מאות עובדים וקריסה של אלפי משפחות בנגב". עיצומי העובדים החלו לאחר שהנהלת תרכובות ברום החלה מצידה בצעדים חד-צדדים כהכנה לתוכנית פיטורים של מאות עובדים. כאות מחאה הפסיק הוועד ביום שישי האחרון את עבודתם של שלושה מתקני ייצור ברמת חובב וזאת במטרה להבהיר להנהלה שלא יתקבלו צעדים חד-צדדים.