גלנט נטש באמצע דיון בכנסת על הדיור הציבורי; ערוץ 7 פועל מדירות עמידר

24 דירות בהתנחלות בית אל המיועדות לדיור ציבורי, מחוזקות בידי תחנת הרדיו של המתנחלים ערוץ 7. כך גילתה ח"כ אורלי לויאבקסיס (לשעבר "ישראל ביתנו") בוועדה לביקורת המדינה, שערכה אתמול (רביעי) דיון מעקב אחר תיקון הליקויים שחשף מבקר המדינה במתן פתרונות לזכאי משרד הבינוי והשיכון הממתינים לדירות ציבוריות. ח"כ דב חנין (חד"ש –הרשימה המשותפת) הדגיש בדיון כי "זו התנהלות איומה". אבל אמירתו, כמו כל פרשת ערוץ 7, נבלעה במהומה שהטביעה את הדיון בצעקות המחאה של חסרי הדיור נגד מדיניות משרד השיכון. הם לא התרשמו מתגובת שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, כי מאמצי המשרד לטובתם כבר הכפילו את מלאי הדיור הציבורי לזכאים בתקופתו ל-3,000 בשנה לעומת כ-1,500 בשנים קודמות.

2017-02-09_202428

השר גלנט בהנחת אבן הפינה בהתנחלות עמנואל (צילום: דוברות מועצת עמנואל)

הוועדה לביקורת המדינה דנה בפעם החמישית, בתור הממתינים הארוך לדיור ציבורי. יו"ר הוועדה, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) קראה להגדיר לוח זמנים ברור, כולל הליכים משפטיים, לפינוי דירות תפוסות. "פתרונות פרטניים הם טובים אך יש למצוא פתרון מערכתי. לא די בכוונות טובות הקיימות במשרד השיכון ואצל השר – חייבים פעולה נמרצת למען ממתיני הדיור הציבורי", אמרה.

שר השיכון, יואב גלנט, השיב כי "קצב בניית הדירות לא מדביק את גידול האוכלוסייה. בממשלה הקודמת רכשו ב-2014 רק 6 דירות כאלו, ואילו מאז תחילת הכהונה הנוכחית רכשנו למעלה מ-900 דירות ושיפצנו עוד 600. כ-300 דירות ששימשו משרדי ממשלה שונים מתפנים בימים אלו, כמה עשרות דירות, מושכרות לסטודנטים, בעיקר בבאר שבע, ואחרים לשימושים קהילתיים ועוד. במשך ארבעים שנה איש בממשלה לא רכש דירות לדיור הציבורי או עסק בפינוי לצורך כך". יצוין שגלנט נטש את הדיון אחרי כחצי שעה.

ח"כ לויאבקסיס הוסיפה ש"עמידר משכירה לערוץ 7 דירות ציבוריות בניגוד לנהלים ולהנחיות היועץ המשפטי לממשלה, ובשכר דירה כאילו היה מדובר בזכאיםובתמורה מקבלת מאותו ערוץ, פרס על 'עשייה חברתית'". ח"כ חנין קרא לאנשי מבקר המדינה להיפגש עם ממתיני הדיור הציבורי, ולאבחן מדיניות ממשלתית בהתנהלות איתם. לדברי ראובן קפלן, מנכ"ל עמידר, הדירה שבשימוש ערוץ 7 הוא בשכירותמשנה מתוך דירות שהושכרו לישיבת "סוכת עובדיה" בהתנחלות בית אל. "לא החברה מחליטה למי להשכיר את הדירות, אלא מדובר בהחלטה היסטורית", ניסה להסביר .