מראשי השמאל בתוניס במשך שנים רבות: ג'ורג' אדה נולד היום לפני 107 שנים

ב-22 בספטמבר 1916 נולד למשפחה יהודית בתוניס ג'ורג' אדה, מנהיגה לשעבר של המפלגה הקומוניסטית התוניסאית ופעיל איגוד-מקצועי.

אדה נחשב לדמות מרכזית בתולדות השמאל בארצו הוא הצטרף למפלגה הקומוניסטית של תוניסיה ב-1934 והשתייך לקבוצת פעילים שהמשיכה במאבק המחתרתי לאחר מעצרם של המנהיגים הנאו-דסטור והקומוניסטים בספטמבר 1934 שנאבקו בקולוניאליזם הצרפתי. אדה נכלא על ידי השלטונות הקולוניאליים הצרפתיים מספטמבר 1935 ועד אפריל 1936 ועם שחרורו מהכלא נבחר כסגן המזכיר הכללי של המפלגה, ומזכ"ל בפועל של הנוער הקומוניסטי.

באפריל 1940 נעצר שוב והושם במעצר בית עד לסוף 1943 לאחר שהצליח להימלט לאלג'יריה. אדה נעצר שוב על ידי השלטונות הקולוניאליים הצרפתיים ב-1952, ויחד עם מנהיגים אחרים של הדסטור והקומוניסטים נשלח לגלות פנימית בדרום תוניסיה ושוחרר רק בשנת 1955. מאוחר יותר כתב על תקופה זו: "למען שחרור ארצי חוויתי בתי כלא, מחנות ריכוז וגירושים על ידי הקולוניאליסטים הצרפתיים".

אדה היה ממובילי המפלגה הקומוניסטית במשך שנים רבות והעורך הראשי של השבועון הקומוניסטי בצרפתית "העתיד של תוניסיה". גם לאחר עזיבת ההנהגה הוסיף להיות פעיל מרכזי במפלגה ובאיגודים המקצועיים. נוכחותו הורגשה במשך שנים רבות באמצעות נאומיו, מאמרי העיתונות והשתתפותו בתנועות הדמוקרטיות ולמען זכויות עובדים.

אדה נפטר מהתקף לב ב-28 בספטמבר 2008, ונקבר בבית הקרבות היהודי בורג'ל שבתוניס ליד אשתו, גלדיס אדה, אף היא פעילה קומוניסטית וממקימות תנועת הנשים הדמוקרטיות שנפטרה ב-1995