בצלם: קיים חשד שחיילים בעזה ירו למוות באב ובנו בביתם

ביום שבת, 3.1.09, הפציצו מטוסי חיל האוויר בשכונת א-זייתון בעיר עזה במשך כל הלילה. ביום ראשון בבוקר נכנסו כוחות הצבא לשכונה. במתחם משפחת א-סמוני המורחבת התרחשו ביום זה מספר אירועים שבהם נהרגו ונפצעו אזרחים בנסיבות הנבדקות על-ידי הארגון לזכויות האדם בצלם. אחד האירועים התרחש בביתו של עטייה א-סמוני. מעדויות שהגיעו לבצלם, בני הבית התכנסו באחד מחדרי ביתם וחיכו בו עד אור הבוקר.

על פי העדויות בבוקר יום ראשון, 4.1.09, בסביבות השעה 07:20, ירו חיילים פגז שנחת בסמוך לגדר בית המשפחה. לאחר כמה דקות הגיעו חיילים לבית, שדלתותיו היו פתוחות לרווחה, ואחד מהם קרא לאב המשפחה לצאת החוצה. עטייה א-סמוני, בן 47, קם ועמד לצאת מהחדר שבו הם שהו. אחד החיילים הורה לו להרים את ידיו ואז, ללא כל אזהרה, פתחו עליו החיילים אש והרגו אותו במקום לעיני בני משפחתו. החיילים המשיכו לירות לתוך הבית ופצעו את הילד אחמד א-סמוני בן ה-4 ובני משפחה נוספים.

בשלב מסוים הפסיקו החיילים את הירי והורו לבני המשפחה לעזוב את הבית. קבוצה אחרת של חיילים, שהייתה במרחק של כ-700-500 מטר מהבית, אסרה על בני המשפחה לפנות את הפצועים לבית החולים, ואילצה אותם לחזור על עקבותיהם. בני המשפחה שהו בביתו של קרוב משפחתם, מאג'ד א-סמוני, עד ליום המחרת. בני משפחה מסרו עוד לבצלם כי בבוקר יום שני, 5.1.09, לאחר שדימם כל הלילה, מת אחמד א-סמוני בן הארבע מפצעיו.