בעקבות היריקות על נוצרים: הצעת חוק של חד"ש-תע"ל להחמרת הענישה לפוגע בסמלי דת

בעקבות היריקות של חרדים על נוצרים בעיר העתיקה בירושלים, סיעת חד"ש-תע"ל הניחה היום (רביעי) הצעת חוק להכפלת הענישה על פגיעה בסמלי דת של שלושת הדתות – האסלאם, הנצרות והיהדות. יו"ר סיעת חד"ש-תע"ל, ח"כ אחמד טיבי הדגיש: "צריך לעצור ולהעביר מסר חמור יותר לפשעי שנאה".

בדברי ההסבר להנחת הצעת החוק, נכתב: "בעקבות גל פגיעות במקומות קדושים לרבות מסגדים ובתי קברות מוסלמים, מעשים אשר מאיימים על הסדר הציבורי, הביטחון האישי ועל מעמדם של מקומות דת שונים. מטרת החוק להגן על בתי הקודש לכל הדתות, ביניהם מסגדים, ח'ילוות, בתי כנסת וכנסיות, באמצעות הכפלת הענישה, שנועדה להגביר הרתעת עבריינים שפוגעים בטוהרם של מקום תפילה או בית קברות ומחללים אותם".

יצוין שחמישה חשודים, בהם קטין, נעצרו הבוקר על ידי שוטרי מחוז ירושלים בחשד ליריקה לעבר נוצרים בכניסה לכנסייה בעיר העתיקה. אחד החשודים נעצר לאחר שזוהה בגין מקרה שהיה מוקדם יותר השבוע, וארבעת האחרים ממקרים שהתרחשו ביממה האחרונה, בהם חשוד שירק לעבר עובד בכניסה לכנסייה. כלל החשודים הועברו לחקירה במרחב דוד.

אחת הצעדה, שבה תועד אחד החשודים יורק, הוביל הרב נתן רוטמן, אחיו של יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית). השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס לראשונה לסערת היריקות על נוצרים, וטען כי לדעתו לא מדובר באירוע פלילי. "אני עדיין חושב שיריקה על נוצרים זה לא אירוע פלילי", אמר בן גביר בראיון לגל"צ.