בסוף השבוע תחל עונת המסיק הפלסטיני-ישראלי המשותף בצל אלימות המתנחלים הגוברת

עונת המסיק הפלסטיני-ישראלי תחל ביום שישי הקרוב (13.10), ביוזמת תנועת שלום עכשיו בכפר בורקה בשטחים הכבושים. מהתנועה נמסר "התשובה שלנו לאלימות המתנחלים ולהשתלטות המשיחיים היא סולידריות עם התושבים. חשוב לכם להראות שיש כאן גם ישראליות וישראלים אחרים, שרוצים חיי שכנות של שלום ושוויון? בואו איתנו ליום מסיק זיתים מיוחד עם תושבי הכפר". הסעות מתוכננות מתל-אביב, חיפה, ירושלים וצומת כרכור.

תושבי הכפר הפלסטיני בורקה סובלים מזה שנים מהתעמרות קשה מצד מתנחלים אלימים, ובפרט מהתקפות מצד מתנחלי ישיבת חומש, שנבנתה בניגוד לחוק, על אדמותיהם הפרטיות. בחודש אוגוסט האחרון פלשו מתנחלי המאחז "עוז ציון" לכפר, ועל פי החשד ירו למוות בתושב הכפר, קוסאי מעטאן בן ה-19. מאז ועד היום לא הוגש כתב אישום נגד אף אחד מהמעורבים במתקפה האלימה.

כמו כן, מסיק הזיתים הפלסטיני-הישראלי השנתי של רבנים לזכויות אדם יוצא לדרך ביום ראשון הקרוב (15.10). במכתב למערכת שפרסם השבועון "זו הדרך" מאת סמיר עוואד, רכז שטח במחלקת שטחים כבושים בקול רבני לזכויות אדם, נכתב: "עבור החקלאים הפלסטינים בגדה המערבית, השנה החולפת הייתה קשה מנשוא. הטרור היהודי קיבל גיבוי מוצהר מממשלת הימין – והשטח הגיב בהתאם. אירועים של השחתת מטעים, של הצתה או עקירה של עצים, של אלימות, הצקות והתנכלויות כלפי תושבי הכפרים בכלל וכלפי החקלאים בפרט, הפכו עניין כמעט יום יומי".

לדברי עוואד "בין תקווה לייאוש, בחרנו בתקווה. לא לתת לבריונים, לאלימות ולכיבוש לנצח. אבל כדי שנוכל להצליח במשימה זו, אנחנו זקוקים לשותפים שיעמדו יחד איתנו. פעילות המסיק של קול רבני לזכויות אדם לצד החקלאים הפלסטינים בגדה, שמתקיימת כבר מעל לעשרים שנים ברצף, היא בדיוק מסוג הפעולות שמחזקות את התקווה, שמבהירות שיכול וצריך להיות אחרת, וששותפות וסולידריות חזקות מהכל".

הרשמה להסעות של שלום עכשיו למסיק בבורקה:

https://www.drove.com/campaign/651c0914a114be8f2807bf10

הרשמה לימי המסיק של רבנים לזכויות אדם: https://shorturl.at/qzDW

עוד בנושא: https://zoha.org.il/123150/