בניגוד לעמדת הממשלה ובתמיכת חד"ש: איסור טיפולי המרה אושר בקריאה טרומית

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את חוק איסור טיפולי המרה ברוב של 43 תומכים מול 35 מתנגדים. זאת, בניגוד לעמדת הקואליציה ובתמיכת חברי הכנסת של חד"ש ברשימה המשותפת. אחד מיוזמת הצעת החוק, ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) הבהיר: ""הצעת החוק שמונחת כאן איננה הצעה רגילה, זו הצעת חוק נגד התעללות ועינויים נגד בני אדם, קטינים וצעירים, שנמצאים במצב קשה ויש אנשים שמנצלים את זה לרעה. אנחנו רוצים להעביר אותה בטרומית כנוסח ההצעה, והדברים יועלו לדיון מעמיק בוועדה. זה חוק של פיקוח נפש ואני מקווה שכנסת ישראל תעביר אותו היום ותיתן אמירה ברורה בנושא הזה, ותצטרף לשורה ארוכה של מדינות שהעבירו חוק כזה בשנים האחרונות."

לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) "טיפולי המרה הם עינויים בצורתם החמורה ביותר, עינויים פיזיים ונפשיים. הם גורמים לסבל בל יתואר לקורבנות ולעיתים אף להתאבדות. כמו כל סוג של עינויים – יש להוציא אותם מהחוק ולהעניש את המענים. טוב שעברה הצעת החוק בקריאה טרומית, ואני קורא לקדם אותה במהירות האפשרית לקריאה שלישית.

יו"ר האגודה למען הלהט"ב, הילה פאר, שיבחה את חברי הכנסת שתמכו בהצעת החוק: "חברי וחברות הכנסת עשו את הדבר המתבקש והנכון ואמרו לא להתעללות באלפי נערים ונערות. זאת התשובה לכל מי שחושב שאפשר להמיר אותנו. הדרך לאישור החוק עוד ארוכה אבל הוכחנו שאפשר לנצח כנגד הסיכויים", כתבה. "אנחנו מודים ומודות לכל חברי הכנסת מהקואליציה והאופוזיציה מכל הסיעות שתמכו בהצעת החוק של ח"כ הורוביץ ומבהירים שנמשיך להיאבק עם הרוב המוחלט של הציבור עד לאישורו הסופי של החוק". איגוד הפסיכיאטריה של ההסתדרות הרפואית בישראל בירך אף הוא על אישור הצעת החוק לאיסור טיפולי המרה בידי פסיכולוגים. יו"ר האיגוד, ד"ר צבי פישל, אמר כי "הכנסת התעלתה מעל כל שיקול פוליטי, למען הצלת חייהם של 'מטופלים' רבים שנלקחו בשבי של 'מטפלים' פגאניים, שעברו על הכלל הראשון באתיקה הרפואית: ראשית אל תזיק. יש כאן קביעה חברתית וערכית שנותנת משנה תוקף לקביעה רפואית לפיה "טיפולי המרה" חייבים להיעלם מהעולם."