בית הדין לעבודה אסר על עובדי הדואר להחריף העיצומים

 

בית הדין לעבודה הוציא, במעמד צד אחד, היום (יום ו') בשעות הצהריים צו שמונע מעובדי דואר ישראל להחריף את העיצומים עד לדיון שיתקיים בנושא ביום ראשון. הצו התקבל לאחר פניית הנהלת הדואר, שדרשה להוציא צו שיחזיר את העובדים לעבודה סדירה באופן מיידי. זאת, לאחר כשלושה שבועות בהם נוקטים העובדים עיצומים.
 
יחד עם זאת, הצו אינו אוסר על העובדים להמשיך בעיצומים שכבר ננקטים והכוללים אי גביה של אגרה בעבור ויזות לארצות-הברית. המשמעות בפועל היא שלא ניתן יהיה להתחיל את התהליך להנפקת הוויזה, לא מתבצעות העברות בין קופות החולים; לא מחולק דואר נע (פרט לדואר נע בשדרות וביישובי עוטף עזה), לא מתבצעות העברות בעלות ואין חלוקת דואר דיפלומטי.
 
יו"ר ועד עובדי הדואר, ברוך ויצמן מסר כי "חלפו שלושה שבועות מתחילת המאבק ועד לרגע זה, ושרי האוצר והתקשורת לא מצאו לנכון להגיע לפתרון. השרים ממשיכים להתעלם מזעקת העובדים ומצרכי הציבור. כל עוד לא יועבר הכסף, נמשיך ונחריף את העיצומים עד כדי השבתה כללית של שירות הדואר בישראל. התנהלותה האטומה של הממשלה היא שהביאה אותנו למצב זה".
 
בוועד העובדים מציינים כי ועדות החריגים שהוקמו עומדות לרשות הציבור במספרי הפקסים הבאים: בדואר 03-5385901 ובהסתדרות 03-6965281.